Podle nejnovějších dat cistadoprava.cz vycházejících ze zdrojovových dat Ministerstva průmyslu a obchodu bylo v České republice k 30. září letošního roku evidováno celkem 2 313 veřejných dobíjecích stanic disponujících 4 313 dobíjeními body. V půlce srpna jsme vás informovali o tom, že na konci července bylo v provozu 2 176 veřejných dobíjecích stanic s 4 051 dobíjecími body. Česká republika se tak dostala na 13. místo mezi zeměmi Evropské unie. Většina evidovaných dobíjecích bodů v Evropské unii pochází z Nizozemska (24 %), Německa (21 %) a Francie (18 %). Z těchto zemí je také většina (66 %) registrovaných bateriových elektrických vozů (BEV) a plug-in hybridních elektrických vozů (PHEV) s externím nabíjením.
Postavení České republiky vůči ostatním evropským státům v Evropské unii komentuje ředitel Centra dopravního výzkumu Jindřich Frič slovy: „Česká republika je 10. největší trh v oblasti registrací nových osobních vozidel v zemích EU, v počtu osobních elektrických vozidel s externím dobíjením zaujímá místo 17. a v jejich podílu jsme dokonce spolu se Slovenskem až na samém konci. Co do počtu veřejných dobíjecích bodů patří Česká republika mezi zeměmi EU na 13. místo. V zemích EU připadá v průměru 12,1 osobních elektrických vozidel s externím dobíjením na jeden veřejný dobíjecí bod, v Česku je to 6,7 vozidel, což nás řadí na 6. příčku mezi 27 členskými státy EU.“ Centrum dopravního výzkumu poskytuje zájemcům z řad veřejnosti, ale i provozovatelům dobíjecích stanic a jiným společnostem zabývajícím se budováním a rozvojem elektromobility data obsahující například informace o počtu registrovaných elektrických vozidel, počtu dobíjecích stanic atd. Vše je dostupné skrze webovou aplikaci na webu Čistá doprava. Mimo jiné je také na webu veřejně dostupná aplikace Optimalizace veřejné dobíjecí infrastruktury v ČR. Jejím cílem je přispět k identifikaci tzv. bílých míst, a snadno tak vytipovat lokality pro umístění nových veřejných dobíjecích stanic. Při návrhu je přihlédnuto k lokaci stávajících dobíjecích stanic, jejich vzájemné vzdálenosti a hardwarové konfiguraci jednotlivých dobíjecích stanic.
Největší koncentrace dobíjecích bodů (1 129) je samozřejmě v Praze, kde je dominantním provozovatelem domácí Pražská energetika (78 %) následována společností ČEZ (14 %). V Praze najdeme také dobíjecí stanice od společnosti E.ON (2%). V ostatních oblastech je počet dobíjecích bodů sice menší, avšak s přibývajícím počtem elektromobilů přibývá i dobíjecích stanic. Na druhém místě je Středočeský kraj s 650 dobíjecími body a třetí Jihomoravský s 488 dobíjecími body. Půjdeme-li z druhé strany, tedy z pohledu nejmenšího počtu evidovaných dobíjecích bodů, zjistíme, že nejméně dobíjecích bodů je v Karlovarském (87), Zlínském (95) a Libereckém kraji (104). Nejvíce dobíjecích bodů je z pohledu měst po Praze v Brně (292), které je následováno Mladou Boleslaví (189), Ostravou (107), Hradcem Králové (82), Kvasinami (70), Olomoucí (67) a Plzní (66).