Stejně jako Range Rover Sport, i sám velký klasický Range Rover podstoupil omlazující kůru přinášející mnoho novinek. Začít můžeme netradičně interiérem. Zcela nová jsou přední sedadla, která se mohou díky novým rámům pochlubit 24stupňovým polohováním a nabízí širší a hlubší pěnové polštáře a vyhřívané opěrky loktů, chodidel a dokonce i lýtek – takovou rozmařilost nenabízí ani BMW řady 7. Nechybí samozřejmě ani masáž nabízející 25 masážních programů díky masážní technologii Hot Stone v opěradlech.
Vůz jde nyní ovládat pomocí aplikace v chytrém telefonu, ať už se nacházíte ve voze nebo venku. Uvnitř můžete využít až 17 bodů pro připojení včetně domácích elektrických zásuvek, USB, HDMI a 12V portů. Samozřejmostí je 4G Wi-Fi hotspot až pro osm zařízení. Ze stylového Velaru zde najdete také Touch Pro Duo s dvojicí 10palcových dotykových obrazovek s vysokým rozlišením na středovém panelu. Informace lze přetáhnout z jedné obrazovky na druhou a vytvořit si tak vlastní uživatelské rozhraní.
Nová doba si ale zasloužila také vyspělejší hybridní technologii a Land Rover se rozhodl pro externí nabíjení baterie. Dřívější hybrid nyní tedy povýšil na plug-in hybrid a disponuje stejnou kombinací jako plug-in hybridní Range Rover Sport. Kdo četl pozorně předchozí článek, tak ví, že celkový dostupný výkon elektra a dvoulitrového benzinu činí 404 koní a elektromotor tvoří v tomto výkonu 116 koní. Varianta se jmenuje P400e a při plném nabití ujede slušných 51 kilometrů. Co nás potěšilo je fakt, že navzdory baterii plug-in hybrid neomezil velikost nádrže, která činí masivních 90 litrů.
Díky vysokém točivému momentu 640 Nm umí těžké SUV vystřelit na stovku za 6,8 vteřiny a pokračuje až na rychlost 220 km/h. Vedle velké nádrže nás potěšila i hmotnost, která je 2 509 kg. Jak nás mohla váha přes 2,5 tuny potěšit? Je to sice hodně, ale Range Rover je vážně obrovský (přesně pětimetrový) kus auta a ve srovnání s 4,4litrovým dieselem jde o váhový rozdíl pouze 5 kilogramů ve prospěch dieselu.
Nabíjet můžete pomocí rychlé nabíječky 13,1 kW, což potrvá 2 hodiny a 45 minut. Pomocí klasické zásuvky to bude trvat 7 hodin a 30 minut. Pokud byste měli strach o spolehlivost, tak nemusíte. Na baterii se vztahuje záruka na osm let, 160 000 km a 70% kvalitu stavu.
Pro top model značky si Land Rover připravil také pár úplných novinek, jako například sluneční clonu ovládanou gesty nebo ionizaci vzduchu v kabině, která využívá nabité nanočástice vody k vyčištění vzduchu. Nechybějí ani pixelové laserové LED světlomety se zaslepování jednotlivých sekcí LED diod, aby nedocházelo k oslnění protijedoucích řidičů, nebo námi oblíbený náramek Activity Key, který zákazníci mohou použít místo klíče.
Za úplně nejlevnější Range Rover TDV6 s 258 koni zaplatíte 2 745 006 Kč. Cena plug-in hybridní verze Range Rover P400e Vogue se 404 koni začíná na 3 329 557 Kč a objednávat ji můžete již dnes.
Zdroj: media.landrover.com