Range Rover můžete vůbec poprvé zapojit do zásuvky. Má 404 koní

Range Rover můžete vůbec poprvé zapojit do zásuvky. Má 404 koní
  • Na čistě elektrický pohon ujedete 51 kilometrů
  • Vůz lze plně dobít za 2 hodiny 45 minut
  • Uvnitř najdete nový infotainment Touch Pro Duo

Do roku 2020 budou všechny nové vozy Jaguar a Land Rover elektrifikované, alespoň tak mluví sama automobilka. A pomalu přechází od slov k činům. Právě představený Range Rover Sport je prvním plug-in hybridním vozem od společnosti Jaguar Land Rover. Podle nové strategie dostal označení P400e a své základy staví na dvoulitrovém čtyřválcovém zážehovém motoru Ingenium s výkonem 300 koní a elektromotoru s výkonem 116 koní. Celkový dostupný výkon je velmi slušných 404 koníků, čímž jasně útočí na Volvo XC90 T8 s 408 koni. Range Rover si určitě zaslouží slovíčko „Sport“, protože zrychlení 0–100 km/h proběhne za pouhých 6,7 sekund a maximální rychlost činí 220 km/h.

Pro SUV je důležitá i prostupnost terénem, kde by vůz také neměl zklamat. Samozřejmě má pohon všech čtyř kol a z kdejakého problému jej dostane 640 Nm točivého momentu. Pro elektromotor byla upravena technologie Terrain Response 2 a nyní má speciální kalibraci, která inteligentně a přesně rozděluje točivý moment elektromotoru, který nemá plazivou rychlost a nabízí maximální točivý moment od nulových otáček, a to na všechna čtyři kola. To zaručuje větší kontrolu při manévrech v terénu i při nízkých rychlostech. Spotřeba by měla být pouze 2,8 litrů, ale i když to bude dvojnásobek, budeme spokojeni. Dojezd na elektrický pohon je v dnešním světě dobrým průměrem, a to 51 kilometrů.

Řidič si může vybrat ze dvou jízdních režimů. Ten výchozí se nazývá paralelní hybrid. Kombinuje pohon zážehového motoru a elektromotoru a řidič může optimalizovat nabití baterie nebo spotřebu paliva využitím jedné ze dvou funkcí řízení nabíjení: SAVE, která zabraňuje vybíjení baterie, a prediktivní optimalizace energie (PEO), která se aktivuje zadáním cíle do navigačního systému. Možno je však také zvolit režim EV, který samozřejmě používá výhradně elektromotor.

Land Rover Range Rover Sport P400e

Došlo i na zlepšení vzhledu, především si všimnete laserových LED světlometů, mezi kterými se nachází upravená maska chladiče. Lehkých úprav se dostalo i nárazníkům.

Uvnitř najdete nový infotainment systém Touch Pro Duo, který jsme poprvé viděli ve Velaru. Ten tvoří dvě 10" dotykové obrazovky s vysokým rozlišením. Z Velaru se do Range Rover Sport dostalo i pár dalších novinek, zmínit můžeme například Activity Key, který umožňuje zamykat a odemykat vozidlo, aniž byste s sebou museli nosit hlavní klíč.

Modernizovaný Range Rover Sport pro modelový rok 2018 lze objednat již nyní, ceny začínají na 1 769 020,- Kč za základní model. Pokud ale chcete 400koňový P400e, tak si připravte 2 408 021,- Kč.

Zdroj: media.landrover.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze