Cybertruck by mohl mít v Evropské unii problém. Už víme jaký

Cybertruck by mohl mít v Evropské unii problém. Už víme jaký
Fotografie: Tesla
  • Tesla Cybertruck bude mít s největší pravděpodobností problémy s homologací v Evropě
  • Obecné důvody jsou zřejmé, ale ten hlavní vás možná překvapí
  • Pokračuje neoficiální závod, kterému šedému dovozci se podaří dovézt a přihlásit Cybertruck jako prvnímu

Diskuze o tom, zda se Tesla Cybertruck podívá oficiálně do Evropy, či nikoliv, hýbou nejen internetem, ale i nejrůznějšími neoficiálními i oficiálními institucemi. Hlavním předmětem diskuzí je totiž nejen vysoká hmotnost elektrického pick-upu, která by vylučovala možnost řídit jej s oprávněním pro osobní auta (přinejmenším v některých verzích) a kompatibilita s evropskými nabíjecími standardy (kterou by výrobce mohl jistě snadno vyřešit), ale především bezpečnost sražených chodců. Pro tu totiž za mořem platí mírnější předpisy a při pohledu na příď Cybertrucku s ostrou hranou lze poměrně snadno dovodit, jak by asi měkké lidské tělo při srážce dopadlo.

V tuto chvíli přesně nevíme, co (a zda vůbec) probíhá za komunikaci mezi Teslou a evropskými schvalovacími orgány, a Tesla se k tomu vyjádřila jako vždy – mlčením. Docela dobře ale slyšíme protesty neziskových organizací hovořící o velikosti, hmotnosti a výkonu Cybertrucku tvořících dohromady smrtelné nebezpečí pro sražené chodce a cyklisty. Kolegové z Automotive News Europe oslovili odborného analytika, podle nějž není hlavním problémem tvar přídě Cybertrucku, ale nerezový plech, z nějž je vytvořena. Ten je totiž moc tvrdý a při srážce s tělem chodce se neprohne jako běžné tenké ocelové plechy. Pomohla by tedy výměna materiálu nebo instalace vyskakovací kapoty, kdyby Tesla chtěla.

Dalším aspektem je, že Cybertruck je příliš velký a nevešel by se na standardní parkovací místo. Ve verzi 4×4 také váží přes 3,5 tuny. Naději pro šedé dovozce představuje předpis IVA pro individuální schvalování vozidel, na jehož základě na starý kontinent proudí malé, ale sílící množství full-size amerických pick-upů RAM, Ford a GMC. Ten je ale trnem v oku řadě organizací, které volají po jeho zrušení.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze