Upravená Tesla Model 3 překonala traťový rekord prototypu Modelu S „plaid“

Upravená Tesla Model 3 překonala traťový rekord prototypu Modelu S „plaid“
Fotografie: electrek.co
  • Tesla držela s prototypem Model S „plaid“ traťový rekord na Laguna Seca
  • Unplugged Performance ale staví závodní speciál Tesla Model 3 Ascension a otestovali jej na stejném okruhu
  • Rekord Tesly překonali téměř o sekundu a chystají se na legendární Pikes Peak

Minulý rok stanovila Tesla na okruhu Laguna Seca s prototypem Model S „plaid“ nový traťový rekord mezi čtyřdveřovými vozy. Nyní se tento rekord podařilo překonat Modelu 3 Performance upraveným firmou Unplugged Performance. Informaci o tom přináší electrek.co.

Předchozí rekord byl vytvořen s jednou z prvních verzí třímotorového prototypu Tesla Model S „plaid“ a jeho hodnota byla 1:36,55. Tesla by měla sériovou verzi „plaid“ představit již brzy a spekuluje se o tom, že by to mohlo být na Tesla Battery Day v září. Vývojem ostřejších verzí se ale zabývají i jiné firmy a úpravce Unplugged Performance si vzal do parády menší Teslu, konkrétně Model 3 Performance.

Firma staví závodní verzi tohoto vozu, která se bude jmenovat Model 3 Ascension. Při vývoji pomáhá bývalý závodní pilot Randy Pobst, který nejen pomohl při zvýšení výkonu a správném nastavení, ale také vůz řídil na okruhu Laguna Secca. Nejde tedy o vůz určený na běžné silnice, ale míří právě na závodní tratě. A proti sériové Tesle Model 3 Performance má velké úpravy.

Překonal už rekord pro elektrická auta na závodní trati Buttonwillow a vůz se připravuje i na legendární Pikes Peak. Jeho autoři se proto rozhodli zkusit i okruh Laguna Seca v rámci Tesla Corsa 10. A tam se také zadařilo, protože Randy Pobst zajel okruh v čase 1:35,79, a porazil tak prototyp Model S „plaid“ téměř o sekundu.

Byl to test před Pikes Peakem

Výkonný ředitel Unplugged Performance – Ben Schaffer – electreku řekl: „Našim cílem v Laguna Seca bylo jednoduše ověřit auto s Randym a zajistit, zda jsme dobře připraveni na Pikes Peak. Rozhodně nás to překvapilo, když jsme v našem Modelu 3 porazili čas kola ostrého prototypu Plaid Model S. Bláznivá věc je, že stále máme připraveno mnoho dalších úprav a zatím jsme se nepřiblížili plnému potenciálu vozu!

Bude zajímavé sledovat vývoj této závodní verze Tesly Model 3 a je pravděpodobné, že i kdyby sériová Tesla Model S „plaid“ tento rekord překonala, tak to nebude na dlouho. Ale není to úplně porovnatelné, protože jde o souboj ostrého auta pro běžný provoz se závodním speciálem.

Tesla Model 3 se vám bude líbit, jen se na ní nesmíte dívat pouze jako na auto

Technické parametry Tesla Model 3 Performance

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon353 kW, 450 koní, točivý moment: 639 Nm
Baterie82 kWh (76 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: Supercharger, CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 567 km
Cena od1 700 200 Kč
Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze