Ukaž polep. Z čeho všeho umí Audi udělat marketing?

Ukaž polep. Z čeho všeho umí Audi udělat marketing?
Fotografie: Audi
  • Prezentace automobilu nemusí začínat jeho oficiálním uvedením
  • A maskovací polep nemusí jen plnit roli prevence špionážních fotografií
  • Audi vynalezlo novou oblast pro svůj pověstně silný marketing

Pamatujete, když se prototypy, které už musely vyjet na veřejné komunikace, maskovaly do ohavných a bachratých černých krytů? Ano, pořád se to děje, zejména v raných fázích, když je třeba zamaskovat i hrubé tvary vyvíjeného automobilu. Jenže v designu hrají čím dál větší roli nápadité detaily, protože revolucí v základních tvarech je čím dál méně. A na ty není podobná ošklivost třeba. Vlastně většinou stačí obyčejný polep, ideálně takový, který co nejvíce odvádí pozornost od toho, co skrývá. A to nemusejí být jen různé maskovací či prostorové vzory, s krycími fóliemi se dá pracovat i kreativněji.

Audi vždy vědělo, jak svá auta prezentovat. Jako první přišlo s předními LED denními světly, nyní předvádí nový způsob prezentace budoucích modelů. Na obrázcích je Marco dos Santos, který má design fólií na starosti

Zářivým příkladem je prototyp modelu Q6 e-tron, jehož oficiální prezentace začala již měsíce před výstavní premiérou. Sama automobilka plně využila dnes obvyklou strategii teaserů a vlastních fotografií zamaskovaných prototypů. Jenže proč by na fotkách, o které je pravidelně velký zájem, měla být ošklivá fólie? Audi to změnilo v roce 2018, kdy oficiálně ukázalo budoucí Audi e-tron, tehdy ještě oděné do výrazné kombinace červené základny a bílých ploch pokrytých stylizovanými nápisy e-tron. Záměr se podařil, zájem o budoucí model v médiích vzrostl, a tak byla stejná medicína podána už více než 20 modelům se čtyřmi kruhy.

Fólie navrhuje Marco dos Santos, který je u značky zodpovědný za design produktů, událostí a komunikačních výstupů v designovém centru Audi. To stojí v Mnichově, což je i Marcovo rodné město. Barvy na krycích fóliích mají podle něj prezentovat vybraný designový prvek či barvu, a rozpoutat vášnivé diskuze. Zároveň mají být vysoce estetické a statutotvorné, podobně jako kvalitní pánský oblek. Zároveň poznamenává, že fólie musí působit na všechny strany, stejně jako samotný automobilový design. Nikdo nikdy totiž neví, ze které strany případný budoucí zákazník auto uvidí, a s fólií je to podobné.

Takže už je dnes samozřejmostí psát o chystaných modelech s oficiálními fotkami zamaskovaných prototypů, které mají proti těm pirátským řadu výhod. Především na nich auto vypadá tak, jak si přeje automobilka, a ne jak právě dovolily bůhvíjaké okolnosti na cestách. A právě vzory na fólii jsou obrovskou příležitostí naladit budoucí zákazníky a předat jim řadu důležitých podprahových informací. Je tedy pravděpodobné, že se s tímto druhem prezentace budeme setkávat čím dál častěji.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze