Je až s podivem, jak nechávají ladem poskytovatelé nabíjecích služeb možnost využití času, který tráví jejich zákazníci, připojení na životadárný kabel. A kdy někteří pracují, jiní si čtou, ale velká část jen lelkuje. A z ní by opět nezanedbatelné procento bylo vděčné za možnost čas, strávený na mnohdy nehostinném místě, si zpříjemnit nebo jej využít i jinak než k poslechu audioknihy. Jistě, řada nabíječek vzniká v prostorech čerpacích stanic (a bude jich stále přibývat), případně je rovnou v zemích s pokročilou elektromobilizací (pochopitelně myšleno Norsko) nahrazují. A u nich se většinou najde aspoň nějaký ten denní tisk, chlazený nápoj či oschlá bageta. A ti pilní si mohou třeba umýt okna.
Jenže to stále není ono, navíc jde o pasivní přístup k zákaznickým peněženkám. Proto už Elon Musk hovořil o možnosti rozličných služeb u nabíjecích stanic, pochopitelně až v okamžiku, kdy frekvence elektromobilů, jež se tam vystřídají, něco podobné ekonomicky ospravedlní. Jenže v tomto případě kupodivu začali jako první jednat jiní. Společnost Electrify America totiž, při příležitosti otevření své dvousté ultrarychlé nabíjecí stanice v kalifornské Santa Klaře, oznámila brzké zavedení nové služby pro nabíjející zákazníky. Ta bude poskytována ve spolupráci se společností Westfield, v jejíchž obchodních areálech začala Electrify America budovat některé své nové stanice. Konkrétně už jich má v tuto chvíli šest a brzy otevře dalších jedenáct.
Právě v areálu Westfield Valley Fair v Santa Claře si totiž budou moci elektromobilisté u nabíječek dálkově objednat jídlo z tamějších restaurací, a to jim bude následně doručeno až k okénku auta. Je to tedy znovuzrození původní podoby služby drive-in, kdy řidiči prostě zaparkovali u restaurace a vmžiku u nich byla servírka pro objednávku, kterou jim následně přinesla. Tedy žádné popojíždění úzkým koridorem v koloně k okénku. Služba se má rozšířit i do dalších stanic v areálech Westfield a není třeba pochybovat, že v případě úspěchu si budou moci elektromobilisté, zapojení na nabíječce, zkrátit čas podobným způsobem i na řadě dalších míst i u konkurenčních providerů. A že nemusí zůstat jen u donášky hotového jídla. Kdypak se něčeho podobného dočkáme v Evropě?
Kdyby raději podporovali nějaké fyzické aktivity, venkovní fitka,...
Bohatě mi tedy stačí když bude nějaká možnost jídla ve vzdálenosti 5 až max 10 minut klidné chůze.