Trapas pražského letiště: omezuje nabíjení elektromobilů

13
Trapas pražského letiště: omezuje nabíjení elektromobilů
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Letiště Praha ruší nabíjení prostřednictvím obyčejných 230V zásuvek v parkovacím domě C
  • Nově spustí nabíjení wallboxy, ale za příplatek
  • V budoucnu je v plánu vybudování rychlonabíjecích stanic v prostoru před terminály

Letiště Praha oznámilo, že z důvodu doporučení hasičského záchranného sboru ruší nabíjení elektromobilů v parkovacím domě C, a to ve všech čtyřech poschodích (3. až 6. poschodí). Na každém patře byly k dispozici čtyři parkovací místa s obyčejnými 230V zásuvkami, na šestém podlaží pak bylo dalších zhruba 20 zásuvek k dispozici i mimo vyhrazená parkovací místa. Služba byla mezi majiteli elektromobilů velmi populární a všechna místa byla prakticky neustále obsazena. Ostatně není se co divit. Přímo na letiště bylo možno dorazit s takřka vybitým elektromobilem a v průběhu dovolené nebo pracovní cesty si jej do plna nabít v rámci ceny za parkování a po příletu odjet s plně nabitým vozem s tím, že Parking C je umístěn přímo na letišti, naproti Terminálu 1 a blízko Terminálu 2, bez nutnosti využívat shuttle busy.

Důvodem pro zrušení je zřejmě nevyhovující elektroinstalace, kterou letiště dlouhodobě neřešilo. Nabíjení bylo k dispozici pomocí standardních zásuvek, což je pro nabíjení dlouhodobě stojících elektromobilů zcela v pořádku, nicméně elektroinstalace nebyla na souběžné zatížení elektromobily připravena a relativně často se stávalo, že vypadly jističe a ostraha parkingu je musela zpět „nahodit“.

Nabíjení na letišti bylo velmi oblíbené a nabíjecí místa byla prakticky neustále obsazena

Zatímco v Evropě i ve světě je na letištích běžně k nalezení mnoho desítek nabíjecích míst v parkovacích domech a díky rychlému přibývání elektromobilů se další budují, pražské letiště jde paradoxně zcela opačným směrem a nabíjecí místa ruší.

Co bude dál?

Na letišti zůstala možnost rychlonabíjení na stejném místě, tedy Parkingu C, prostřednictvím rychlonabíjecí stanice. Jak nám na dotaz fDrive.cz potvrdila tisková mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková, od 15.7. bude k dispozici nově pět míst pro nabíjení elektromobilů prostřednictvím wallboxů v Parkingu C Premium, tedy speciálním patře s vyšší sazbou. Zatímco například tři dny parkování na standardním místě na Parkingu C vyjdou v září zhruba na 1490 Kč, Parking C Premium je ve stejném termínu o 400 Kč dražší.

„V budoucnu vznikne v areálu přednádraží nabíjecí hub s rychlonabíjecími stanicemi,“ doplňuje tisková mluvčí.

Diskuze ke článku
Tomáš Veselý
Tomáš Veselý
Škoda, občas jsem to využil. Ale bylo to od začátku zvláštně nastavené. Vyhrazených míst bylo na každém patře šest, ale zásuvky vždy jen tři. Tzn. jedna zásuvka pro dvě místa. Docházelo k tomu, že si to tam lidi různě vzájemně odpojovali, což tak možná bylo i zamýšleno, nevím. Jednou se mi stalo, že se nabíjení ukončilo asi po dvou hodinách, a už se neaktivovalo. Asi zrovna vypadnul ten jistič.
Také se nedala místa rezervovat a v exponovaných termínech byla často všechna plná. Nedalo se tedy na 100% spolehnout, že během parkování nabijete.
Daleko lépe to má řešené sousední GoParking, kde za příplatek 100 Kč můžete dobíjet na parkovišti s AC wallboxy, kterých tam mají několik desítek…
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Pane Pultznere, jste si jistý, že dlouhé dobíjení z 230V o výkonu do 3,5 kW je v pořádku pro dnešní baterie EV, nepočítám starší baterie o velikosti do 30 khW. Protože podle mých informací, dobíjení tak nízkím C baterii škodí. Nemáte ohledně toho někdo větší zkušenosti a podložené informace? Díky a přeji pěkný nadcházející víkend. :-)
Dini Dini
Dini Dini
Jj byla tam cedule ze je to kvůli hasičům a neco o nevyhovující konstrukci parkoviště.
Josef Volfík
Josef Volfík
Jestli tomu rozumím, tak ti nabíječi kradli. Navíc, pokud zaparkují auto, strčí to do nabíječky a na dva týdny odletí do Turecka, tak nejspíše tu zásuvku na dva týdna blokují, protože auto nejde odšoupnout od té nabíječky. Nebo se ve všem pletu?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze