Těžká nákladní auta na vodík pro dálkovou dopravu musejí nabízet přiměřený dojezd a nosnost, stejně tak i schopnost rychlého tankování paliva. Systémy palivových článků využívající vodíkové palivo s vysokou energetickou hustotou jsou považovány za efektivní způsob elektrifikace těžkých nákladních vozidel.
Do testů se vedle výrobců Toyoty a Hino dle uzavřené dohody zapojí i společnosti Asahi Group, Seino Transportation, NEXT Logistics a Yamato Transport. Nákladní auta budou převážet nápoje pro Asahi, autodíly mezi závody Toyoty a další zásilky pro logistické firmy Seino a Yamato.
Nákladní auta a autobusy produkují většinu emisí CO2
Praktické provozní zkoušky nákladních elektromobilů na palivové články, které proběhnou na začátku roku 2022, mají urychlit jejich komerční nasazení. Těžká nákladní auta a autobusy v současnosti produkují 70 procent všech emisí CO2 produkovaných užitkovými vozy v Japonsku.
Toyota je světovým lídrem v oblasti dopravních prostředků na vodíkový pohon. Na trh uvedla první sériový osobní automobil na vodíkové články Mirai, který si pořídilo již více než 10 000 zákazníků. Vyvíjí další vozidla na palivové články. Na plavbu kolem světa se také vydala vodíková loď Toyoty Energy Observer.
Vzniká Japonská vodíková asociace
Tento týden rovněž zahájil činnost přípravný výbor pro založení Japonské vodíkové asociace, za kterou stojí devět soukromých firem včetně Toyoty. Sdružení má podpořit vytváření dodavatelského řetězce vodíku a globálních partnerství v odvětví.
Předpokládá se, že vodík bude hrát důležitou roli při omezování globálního oteplování. Vodíková asociace se bude prostřednictvím partnerství s různými zúčastněnými stranami snažit kultivovat vodíkový průmysl a podporovat iniciativy směřující k jeho rozvoji. Nová organizace by měla vzniknout na začátku prosince.