Nejen automobilce Volvo se v uplynulém pololetí na českém trhu dařilo. Dobře si vedlo i několik dalších automobilek jako například Toyota. Ta v letošním prvním pololetí zvýšila prodej oproti prvním 6 měsícům loňského roku. Počet zákaznických objednávek vzrostl o 7 procent na 5 983 vozů. Celý trh přitom zaznamenal téměř 10procentní pokles. V samotném červnu objednávky u Toyoty vzrostly o 5 procent na 895 vozů.
Toyotě se v letošním roce daří zejména ve fleetovém prodeji, který se za první pololetí zvýšil oproti loňsku o 37 procent na 3 224 nových objednávek. V kategorii lehkých užitkových vozů pak Toyota díky nabídce modelů Proace, Proace Verso a Hilux rostla o 64 procent na 955 nových objednávek.
„Značka Toyota v prvním pololetí pokračovala v růstu, za kterým stojí především široká nabídka letos uvedených nových modelů a stále rostoucí obliba hybridního pohonu, který tvoří již 40 procent našich prodejů," říká Jiří Maláček, Sales & Fleet Senior Manager Toyoty ČR.
Červnové výsledky registrací přinesly Toyotě 4,2procentní podíl na trhu, což znamená téměř 27procentní nárůst oproti červnu loňského roku. Podíl značky na českém trhu se pak za celé první pololetí zvýšil na 3,8 procenta.
Mezi privátními zákazníky si česká Toyota v registracích drží stabilní 5. místo na trhu. V rámci firemní klientely své výsledky oproti loňskému pololetí zlepšila o více než 27 % a patří jí deváté místo. Napomáhají tomu i registrace v segmentu lehkých užitkových vozů, které oproti loňsku vzrostly za první pololetí o 126,5 %.