Toyota Aygo
test

Toyota Aygo

Zaostřeno na technologie
  • Nejmenší model z repertoáru Toyoty nestojí majlant, přitom po stránce nabídky infotainmentu si nevede vůbec špatně
  • Na sedmipalcovém dotykovém displeji můžete mít nejenom Apple CarPlay, ale i Android Auto, MirrorLink či Miracast
  • Nejnižší výbava nenabízí navigaci, vyšší výbavy už ano za příplatek 10 500 Kč

Když se řekne Toyota Aygo, člověk by si nepomyslel, že právě tento model bude až po strop nabitý moderními technologiemi. Toyota Aygo je přeci jen nejmenší model od Toyota a jeho cena startuje už na 230 900 korunách. Tento městský společník toho však dokáže za zmíněné peníze nabídnout překvapivě mnoho.

Testovaná Toyota Aygo byla o nějakou tu korunu dražší, a to především díky výbavě x-play s paketem Style a Connect. V případě pětistupňové převodovky vás vyjde takto vybavené Aygo na 286 900 korun. Ve výbavě jsou elektricky ovládaná přední okénka, dálkové zamykání, volant obšitý kůží, zadní parkovací kamera, 15palcová kola, mlhové světlomety, ale především sedmipalcový displej infotainmentu, na kterém běží rozhraní s názvem Toyota x-touch.

Technické parametry Toyota Aygo

Rozměry 3 465 / 1 615 / 1 460 mm (d / š / v)
Výkon 72 koní
Objem kufru 168 litrů
Motor 1.0 VVT-i
Zrychlení 0–100 km/h 13,8 s

Nečekejte od systému zázraky, protože byste byli zklamáni. Aygo si však nevede vůbec špatně. Základní menu se skládá z pěti položek, a to nastavení, telefon, zdroj audia CarPlay (Android Auto) a informace o voze. Hned si dovolím říci, že celý design systému je zabalený do oku lahodících barev. Jde o takové veselé prostředí, které vystihuje podstatu Toyoty Aygo.

Přes nastavení si připojíte telefon přes Bluetooth, nastavíte obecné věci jako je datum, čas, dále například jas a kontrast parkovací kamery, popřípadě co upřednostnit při připojení telefonu s Androidem, tedy zda Android Auto, MirrorLink či Miracast. V systému jsou i statistiky o jízdě, kde jsou k vidění čas cesty, spotřeba, dojezd i průměrná rychlost.

Jak jsem zmínil, tak i Toyota Aygo dostala do vínku podporu pro CarPlay a Android Auto. Systém od Applu funguje jako kdekoli jinde. Aplikace jako Spotify, telefon, zprávy, mapy, hudba, ale nově už i WhatsApp – to vše vidíte na domovské obrazovce. Jakmile máte připojený podporovaný iPhone, tak při stisknutí hlasového ovládání se automaticky ozve Siri. Stejně jako v jiných automobilech funguje i Android Auto. Navigaci sice do nejnižšího výbavového stupně nedáte, ale do všech ostatních už ano, a to za příplatek 10 500 Kč.

Před volantem je budík s aktuální rychlostí a v něm malý černobílý displej. Přepnout si na něm můžete ujetou vzdálenost, spotřebu aktuální či dlouhodobou nebo dojezd. Vlevo je pak otáčkoměr. Volant jde nastavit pouze výškově, takže mi chvilku trvalo, než jsem si našel pozici za volantem.

Bavit se v tomto segmentu například o reprosoustavě mi nepřijde vhodné. Jistěže velký zvukový požitek v Toyotě Aygo mít nebudete, avšak to každý, kdo si pro podobné auto jde, už jistě ví. Výhody automobilů v tomto segmentu jsou úplně někde jinde.

Dálkové odemykání jsem už zmínil. Nechybí ani klimatizace, avšak dvě či více zón nečekejte. Je tu stará dobrá klasika, tedy otočný ovladač s čísly, které znamenají míru intenzity foukání, a pak modrý proužek, který postupně přechází do červené barvy. Pod ním se nachází otočný ovladač, kterým určujete, zda chcete, aby foukal studený či teplý vzduch. Žádné velké technologie, ale stará dobrá klasika. Cena v tomto segmentu zkrátka hraje velmi důležitou roli.

A jaké Aygo je? Především malé. Zavazadelník pojme 168 litrů nákladu. Prostor je široký akorát tak na nějaký ten cestovní kufr. Naštěstí zadní sedadla jdou sklopit, takže v případě potřeby převezete i větší předměty. Na stěhování lavic a stolů na rodinou oslavu však rovnou zapomeňte.

Litrový benzinový tříválec o výkonu 72 koní plně dostačuje. Má typický tříválcový charakter. Ve vysokých otáčkách má utrápený zvuk, při stání má „nevyvážený“ chod a vibrace se přenášejí do interiéru. V průběhu testu jsem do auta posadil dvě ženy. Jedné bylo 23 let a druhé o dvacet let více. Oběma se auto líbilo, holt krásná červená barva, hezká grafika infotainmentu a jednoduché ovládání dělají své.

Aygo jsme netypicky prohnali i po dálnici a městě. A výsledek? 4,5 litrů na sto kilometrů. Červený lak, který se promítl i do barev v interiéru, vypadá hezky, a to nemluvím o variantě x-cite v černo-růžovém laku. Osobně bych tedy takovou barvu na své auto nechtěl, ale i na fotografiích se mu nedá upřít originalita. A věřím, že spousta žen by do takové barevné varianty ráda šla.

Ve výsledku je Aygo rozhodně příjemné zpestření trhu. Vybírat už tak nemusíte pouze ze Škody Citigo, Volkswagenu up!, Citroënu C1 či Peugeotu 108. Je dobře, že i v tomto segmentu má koncový zákazník možnost si vybrat hned z několika modelů. Ve finále je to jen a jen dobře právě pro koncového zákazníka.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze