Modernizovaná Škoda Citigo dostala novou generaci hudebních systémů Blues a Swing. Druhý jmenovaný nabízí barevný displej, šest reproduktorů a Bluetooth připojení. Díky aplikaci Move & Fun si můžete s infotainmentem spárovat chytrý telefon se systémem iOS a Android. Telefon poté slouží k navigaci, zobrazení jízdních dat, volání přes handsfree a poskytuje také tipy pro úspornou jízdu. Umístit si telefon můžete do integrovaného držáku na uprostřed palubní desky.
Spolehnout se můžete na systém City Safe Drive, který pomáhá zabraňovat kolizím v městském provozu. Asistent je automaticky aktivovaný při rychlostech od 5 do 30 km/h. Ve standardní výbavě jsou čtyři airbagy, elektronická kontrola stability ESC, systém ASR nebo elektronická uzávěrka diferenciálu, dále asistent rozjezdu do kopce a také kontrola tlaku v pneumatikách.
Modernizací prošel přední nárazník, kapota motoru, mlhovky a také maska chladiče. A nejen to – zadní světlomety jsou ve tvaru písmene „C“, tak jak je u Škody Auto poslední roky zvykem.
Motorizace | Převodovka | Rozměry | Úložný prostor | Spotřeba |
---|---|---|---|---|
1.0 MPI 44 kW | manuální/ automatická |
3597/1645/1478 milimetrů |
251/959 litrů | 4.4 l/ 100 km |
1.0 MPI 55 kW | manuální/ automatická |
3597/1645/1478 milimetrů |
251/959 litrů | 4.4 l/ 100 km |
1.0 MPI 50 kW CNG | manuální | 3597/1645/1478 milimetrů |
251/959 litrů | 4,5 m3/ 100 km |
Škoda Auto je známa pro své maličkosti, které lidé doslova milují. Jaké „Simply Clever“ řešení nabízí Citigo? Například pod sedadlem spolujezdce najdete deštník, do dveří se vám vejde i 1,5litrová PET láhev a mě osobně se líbí možnost mít ve dveřích malý odpadkový koš.
Stejné motory, jiný design
Pod kapotou se žádné změny neudály. K dispozici jsou tedy litrové tříválce o výkonech 60, 68 a 75 koní. Sáhnout můžete i po variantě G-TEC, která kombinuje jízdu na CNG a benzin. Vybírat můžete jak z manuální, tak automatické 5stupňové převodovky. Pokud vám můžeme poradit, tak nad automatem vůbec nepřemýšlejte. Posadit si Citigo můžete na čtrnáctipalcová, patnáctipalcová nebo šestnáctipalcová kola.
Po prvních několika kilometrech jízdy nás zaujalo, že tříválec je kultivovaný – v interiéru není při nižších otáčkách slyšet a ani v exteriéru o sobě nedává moc znát. Ani při stání na semaforech do interiéru neposílá tolik vibrací, jak jsme předpokládali, což indikuje výborně naladěný podvozek. Nejspíše ho Škodovka testovala přímo na českých silnicích, na které se opravdu hodí.