Toyota je průkopníkem hybridních pohonů – takový model Prius už můžete mít s hybridním pohonem více jak 20 let. Japonská automobilka nyní ukazuje verzi plug-in hybridního Priusu i pro pět pasažérů namísto čtyř, jak jsme byli zvyklí u té předchozí.
Papírová spotřeba je pouze 1,3 litru na sto kilometrů a elektrický dojezd na jedno nabití činí až 50 kilometrů. Papírovým údajům se obvykle nevyplácí moc věřit, ale z našeho testování víme, že Toyota umí opravdu jezdit za pár. Prius Plug-in Hybrid je vybaven tepelným čerpadlem, které využívá teplo z okolního ovzduší, čímž napomáhá zvyšovat provozní účinnost oproti klasickým systémům topení, které využívají odpadní teplo z motoru, nebo jsou napájeny elektřinou.
Systém ohřevu baterie zase během nabíjení zahřívá články na efektivní provozní teplotu, což zaručuje dostatečnou úroveň výkonu a účinnosti baterií s cílem maximálně omezit dopady chladného počasí na jízdní dosah v režimu EV. Prius Plug-in Hybrid využívá i fotovoltaický panel k výrobě elektřiny pro dobíjení hybridní baterie. Dobíjení solární energií může prodloužit jízdní dosah v režimu EV až o 5 km denně. Od uvedení na trh v září 2016 se prodalo přes 1 700 vozů Prius Plug-in Hybrid s fotovoltaickým panelem, což nyní představuje cca 1 700 000 kilometrů ujetých každým rokem na sluneční energii.
Nový Prius Plug-in Hybrid je i praktičtější. Nabízí totiž pět komfortních míst k sezení. Interiér dostal kvalitnější černé obklady nahrazující stávající bílé a nové čalounění. Exteriér zase zdobí nový černý metalický lak.
A já trouba si myslel, že teplo je něco co při nabíjení způsobuje potíže...