Toyota ukazuje nový pětimístný Prius Plug-in Hybrid

2
Toyota ukazuje nový pětimístný Prius Plug-in Hybrid
  • Elektrický dojezd na jedno nabití činí až 50 km
  • Interiér dostal nové černé obložení
  • K dispozici je i nová černá metalíza

Toyota je průkopníkem hybridních pohonů – takový model Prius už můžete mít s hybridním pohonem více jak 20 let. Japonská automobilka nyní ukazuje verzi plug-in hybridního Priusu i pro pět pasažérů namísto čtyř, jak jsme byli zvyklí u té předchozí.

Papírová spotřeba je pouze 1,3 litru na sto kilometrů a elektrický dojezd na jedno nabití činí až 50 kilometrů. Papírovým údajům se obvykle nevyplácí moc věřit, ale z našeho testování víme, že Toyota umí opravdu jezdit za pár. Prius Plug-in Hybrid je vybaven tepelným čerpadlem, které využívá teplo z okolního ovzduší, čímž napomáhá zvyšovat provozní účinnost oproti klasickým systémům topení, které využívají odpadní teplo z motoru, nebo jsou napájeny elektřinou.

Systém ohřevu baterie zase během nabíjení zahřívá články na efektivní provozní teplotu, což zaručuje dostatečnou úroveň výkonu a účinnosti baterií s cílem maximálně omezit dopady chladného počasí na jízdní dosah v režimu EV. Prius Plug-in Hybrid využívá i fotovoltaický panel k výrobě elektřiny pro dobíjení hybridní baterie. Dobíjení solární energií může prodloužit jízdní dosah v režimu EV až o 5 km denně. Od uvedení na trh v září 2016 se prodalo přes 1 700 vozů Prius Plug-in Hybrid s fotovoltaickým panelem, což nyní představuje cca 1 700 000 kilometrů ujetých každým rokem na sluneční energii.

Nový Prius Plug-in Hybrid je i praktičtější. Nabízí totiž pět komfortních míst k sezení. Interiér dostal kvalitnější černé obklady nahrazující stávající bílé a nové čalounění. Exteriér zase zdobí nový černý metalický lak.

Toyota Prius Plug-in Hybrid – test

Diskuze ke článku
RC
Vážně systém zahřívá baterie při nabíjení? ????
A já trouba si myslel, že teplo je něco co při nabíjení způsobuje potíže...
Leo
RC. Nepochopil jsi to uplně dobře. On už opravdu umí, že cíleně zahřívá chladné baterie i při nabíjení, tedy když to je potřeba. Stojíš u nabíječky, nabíjíš baterii, ta je vzadu dole a při teplotách pod nulou chladne a tak se přitápí aby po nabití byl na ní větší dojez, než kdyby vychlada. Dřív měly všechny modely Priusu jen její chlazení. (Samozřejmě tvrdnout u nabiječky kuli ušetřené 20 ti koruně je blbost ale to ať si každý řeší jak chce.)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze