Mimořádně atraktivní, hranatý pětidveřový crossover sice zatím nezveřejnil vůbec žádné technické údaje, avšak čistě co do designu, vypadá jako cesta správným směrem. Ostatně stejný názor měli i redaktoři a čtenáři italského časopisu Auto&Design, který studii Toyota Compact Crusier EV udělil ocenění Car Design Award 2022. Další z dlouhé řady skutečně (či rádoby?) terénních aut se pochopitelně odkázal na slavnou minulost a do svého názvu vetkl slovo Cruiser. Design byl svěřen designovému studiu Toyota Europe Design (ED2) v Nice, což byla zjevně šťastná volba. Vznikl totiž nejen atraktivní, ale i praktický vůz s odolným exteriérem a řadou vtipných nápadů. Mezi ně patří třeba žebřík na C-sloupku, přídavné světlomety, dráty na odklonění větví či odlišná kola na každé straně auta.
Základní jednoduchá a téměř hranolovitá silueta přitom skládá hold legendárnímu Land Cruiseru, který je už dnes druhým nejstarším nepřetržitě vyráběným terénním autem na světě (pokud tedy budeme brát dnešní Jeepy Wranglery za potomky válečných Willysů). Robustní provedení zároveň nahrává zážitkům i mimo silnici a surfová prkna na střeše studie naznačují jen jednu z mnoha možností. I v tomto případě má pochopitelně jít o čistě bateriový elektromobil a jeho směřování do sériové výroby je pravděpodobné. Ačkoliv odhadovat, jak moc se „umravní“ sériová podoba oproti vysoce atraktivnímu konceptu, si v tuto chvíli asi nedovolí odhadovat nikdo.
:-D Toyota vyvíjí vlastní baterie už desítky let, dávala i patenty zdarma, poskytovala podporu ostatním aby s ní šli před dekádami do hybridů, v bateriích je průkopník, její elektrický RAV dávno před tímto boomem měl například indukční nabíjení atd... kdo se tu probudil že si teď Toyoty na poli elektrifikace všiml až v tomto století? ;-D