Toyota jde proti proudu. Nehodlá zdražovat, naopak určité modely zlevní

9
Toyota jde proti proudu. Nehodlá zdražovat, naopak určité modely zlevní
  • Hybridní modely Toyota aktuálně tvoří okolo 40 procent všech prodaných vozů značky
  • V únoru české zastoupení uzavřelo 1 171 smluv, což je o 30 procent více než ve stejném období za minulý rok

Toyota nové vozy nezdražuje a ani to nemá v plánu, naopak některé modely zlevňují. Zpřísnění emisních limitů se značky nedotkne, prodej nových modelů rostl v únoru meziročně o 30 procent, říká ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus Martin Peleška.

Toyota Corolla

Podle analýzy Ernst & Young víc než půlka aut na českém trhu zdražuje. V posledním kvartále o 3,8 procenta oproti tomu předchozímu. Důvodem je zpřísnění emisních limitů“, uvedl Petr Knap, vedoucí české pobočky Ernst & Young pro automobilový sektor. Tento vývoj se však netýká všech značek.

Toyota nové vozy nezdražuje a ani se k tomu nechystá, naopak některé modely výrazně zlevňujeme. Problémy jiných značek se Toyoty netýkají, nemusíme řešit nutnost zvyšování cen, omezení nabídky z důvodu plnění emisních limitů, nebo nutnost prodávat modely a motorizace, které trh neakceptuje. V únoru jsme uzavřeli 1 171 smluv na nové vozy, což je o 30 procent více než loni,“ říká ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus Martin Peleška.

Nejvyšší růst zaznamenaly prodeje firmám a podnikatelům a segment užitkových vozidel. Toyota od začátku března navíc spustila akční nabídku Best, která nabízí ještě nižší ceny. Připraven je i oblíbený Toyota Víkend, který proběhne 14. a 15. března.

Cena hybridů je už srovnatelná s konvenčními vozy

Hybridní vozy se v současné situaci ukazují jako správná cesta, aktuálně tvoří kolem 40 procent prodejů značky Toyota, přes 90 procent u značky Lexus a jejich podíl nadále roste. Důvodem rostoucí poptávky po hybridních vozech je podle Martina Pelešky především cena už dnes srovnatelná s vozy vybavenými konvenčním pohonem, vysoká spolehlivost, zůstatková hodnota a také fakt, že se vozy obejdou bez dobíjecí infrastruktury.

Letošní rok bude podle expertů pro automobilky vyrábějící v Evropě znamenat historický přelom. Direktivní nařízení EU je nutí výrazně snižovat průměrné emise u vyráběných vozů na letošní cíl 95 gramů CO2 na kilometr, a to vše pod hrozbou finančních sankcí.

Podle analytické firmy PA hrozí 13 největším evropským výrobcům aut kvůli nesplnění limitů CO2 v celkové výši 14,5 miliardy eur. U některých firem budou mít přitom sankce výrazný dopad na jejich ziskovost i pověst.

Diskuze ke článku
Tom256
Toyota léta ladí své auta na nízkou spotřebu a nyní se jí to vyplatí. Nedávno mi dealer Mazdy řekl, kupujte, příště už bude tento model o 50.000 dražší kvůli emisím. Nevím zda mě jen strašil, abych rychle koupil, ale rozhodně mě to naštvalo. Neumí splnit normy, tak "jen" zdraží.
Martin
“ nemusíme řešit nutnost zvyšování cen, omezení nabídky z důvodu plnění emisních limitů, nebo nutnost prodávat modely a motorizace, které trh neakceptuje”
Temi modely, ktere trh neakceptuje maji patrne na mysli ciste elektricka auta. Zvlastni, ze na tech par modelu, ktere jsou na trhu jsou takove cekaci lhuty, nebo dokonce zastavuji jejich vyrobu, protoze na pokryti poptavky nemaji dost baterek. Ale podle Toyoty, ktera vsadila hlavne na hybridy a nesmyslny vodik, baterkace nikdo nechce. No uvidime jak dlouho se budou hrat pocitem, ze oni dobu nezaspaly a ty limity !nyni! plni...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze