Toyota Camry po 14 letech zamíří i na evropský trh a výchozí pozici má dobrou. Jde o velmi oblíbený model, který i díky nejasné budoucnosti dieselových motorů může zaujmout nemalé množství zákazníků. Novou Toyotu Camry pohání 2,5litrový čtyřválec a elektromotor. Maximální výkon je 218 koní. Největším benefitem má být především nízká spotřeba. Zaujmout může i parkování v Praze za pouhou stokorunu ročně.
My jsme se na Toyotu Camry zašli podívat do dealerství Toyota Domanský. To představilo Camry jako první dealerství v ČR. Slavnostní odhalení a oficiální zahájení předprodeje proběhlo minulý týden v pražském dealerství ve Zdibech. Po designové stránce má Toyota co nabídnout. Mé největší sympatie si získala příď auta. Půjde o svěží vítr do daného segmentu. Překvapilo mě, že špatně si Toyota Camry nevede ani co se prostoru na zadních sedadlech týká.
Pojďme do interiéru. Displej infotainmentu nabízí technologii TFT a jeho úhlopříčka je sedm palců. Připlatit si můžete i za o palec větší displej, který vám do auta automaticky dodá i reprosoustavu JBL s devíti reproduktory. Interiér však nemusí sedět každému. Není špatný, jen je typicky japonský. To v případě konzervativnosti spousty lidí nemusí hrát Toyotě do karet, avšak hybridní pohon může být pro spoustu zákazníků, a to i těch firemních, velkým lákadlem.
Nová Toyota Camry stojí na nové podvozkové platformě Toyota New Global Architecture (TNGA). Ve výbavě najdete i předkolizní systém, asistent pro jízdu v pruzích či rozpoznávaní značek i adaptivní tempomat. Ani po této stránce tedy nebude Toyota Camry žádný chudý příbuzný. Do předprodeje vstupuje Camry se základní cenou 920 000 Kč a první vozy k novým majitelům dorazí v druhém čtvrtletí roku 2019.
Toyota Camry se vyrábí už od roku 1982 a nynější generace je už osmá. Model se prodává ve více než 100 zemích celého světa a jeho celkové historické prodeje již překročily 19 milionů kusů. Nová Toyota Camry Hybrid se v Evropě začne prodávat v průběhu prvního čtvrtletí 2019.