Toyota Camry
test

Toyota Camry

Vynikající vůz nejen pro manažery

Toyota to má obecně na evropském trhu těžké. Evropané jsou hodně rozmazlení a model Camry by se měl postavit crossoverům a SUV v Evropě tolik oblíbeným. V redakci je Camry už podruhé, proto jsme se zaměřili více na techniku a spotřebu.

Kultovní Toyota Camry má za cíl alespoň částečně zvrátit trend nákupů obřích SUV, které se často podívají leda tak na parkoviště obchodních center. Osmá generace tohoto automobilu proto přichází s elegantním designem, nízkou siluetou karoserie, krásnými 18" litými paprskovými koly a vybírat lze z poměrně zajímavé palety odstínů laku karoserie. Toto auto přitom není v naší redakci úplným nováčkem. Již loni se objevilo v našem testu, přičemž už tehdy udělalo na kolegu Martina skvělý dojem. Tento japonský sedan chce konkurovat zavedené evropské konkurenci – nejen po vzhledové stránce. Tentokrát jsme se více zaměřili na použitou techniku a stranou nezůstal ani větší test průměrné spotřeby.

Technické parametry Toyota Camry (2019)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 885 × 1 840 × 1 445 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon160 (131 + 88) kW, 218 (175 + 118) koní
Baterie1,59 kWh
Nabíjení
SpotřebaKombinovaná: 4,3 l / 100 km
Cena od920 000 Kč

Vlastně se jedná o chudší dvojče vynikajícího Lexusu ES, který je v Evropě taktéž k mání. Trošku však nechápeme obchodní strategii Toyoty. Přísné emisní limity jsou hlavně v Evropě zabijákem sportovních modelů, jenže je to právě Toyota, která si na základě nemalých prodejů hybridních verzí může dovolit nabídnout nějakou ostřejší variantu „obyčejnějšího“ vozu, ovšem děje se tak jen v USA, kde se prodává současná Camry také s benzinovým motorem 3.5 V6. Slušný výkon přes 300 koní a šestiválec pod kapotou by dle našeho názoru dokázal přetáhnout slušnou porci zákazníků, kteří až doteď vybírali výhradně z německých značek. Ostatně, který evropský výrobce (vyjma prémiových značek) dnes nabízí pod kapotou sedanu střední třídy benzinový šestiválec?

LED světlomety vypadají skvěle, ovšem jejich výkon není na jedničku

Zpět ale k testovanému kusu. Příď vozu zdobí Full LED světlomety, které však postrádají funkci vykrývání protijedoucích vozidel. Tou disponuje až „lepší“ Lexus ES. Jejich světelný výkon se pak dá řadit k průměru, jelikož ani v dálkovém režimu se nebyla světla schopna postarat o to, abychom naše oči neustále nepřivírali a zaostřovali tak náš zrak na případnou překážku sotva 250 metrů před vozem. Tohle by chtělo u nástupce, který přijde do dvou let, rozhodně napravit. Úsměvné jsou také LED mlhové světlomety, které tu jsou spíše pro parádu. Možná to má souvislost s jejich malou velikostí a umístěním, každopádně pokud jsme je aktivovali i při běžné noční jízdě, prakticky jsme o nich nevěděli.

Toyota Camry (2019)

Tím však veškerá negativa vůči aktuální generaci Toyoty Camry končí. Jejími přednostmi je totiž hlavně velký vnitřní prostor, kvalita zpracování, jízdní projev a také průměrná spotřeba. Jen pro připomenutí. Vůz měří na délku 4 885 mm, do šířky 1 840 mm a na výšku má krásných 1 445 mm. Už jen podle přiložené fotogalerie poznáte, že tohle auto se prostě minimálně po vizuální stránce povedlo a škoda jen, že v nabídce není praktičtější verze kombi. Potěší i rozvor náprav, který s hodnotou 2 825 mm jen tak tak zaostává za „lodí“ jménem Škoda Superb třetí generace.

Asi není potřeba znovu zmiňovat, jak moc hezky se v kabině testované Camry vlastně sedělo. V tomto testu můžeme vypíchnout snad jen to, že ani po ujetí trasy o délce 430 km jsme z vozu nevystoupili nikterak polámaní. Možná by se nám v parních letních dnech hodilo odvětrávání celokožených sedadel, jenže takovou možnost Toyota nenabízí. Naopak, pokud budete chtít zadní pasažéry rozmazlit chytrou dotykovou obrazovkou v loketní opěrce, připravíte je tím pádem o možnost elektrického výhřevu sedadel. Obě tyto kombinace prostě současně nejde zvolit, což je podle našeho názoru škoda. Možná bychom tak v roli zákazníka vybrali spíše příplatkový paket VIP, který do vozu přidá prémiový audiosystém JBL s 9 reproduktory o výkonu 800 W, elektricky nastavitelná opěradla zadních sedadel a zmíněnou loketní opěrku s dotykovou obrazovkou. V zimě by pak cestující vzadu mohly hřát výdechy třízónové klimatizace.

Jak jste si mohli všimnout, testované provedení nese označení Hybrid. Fanoušci Toyoty tak jistě vědí, že aktuální Camry Hybrid je vybavena benzinovým motorem o objemu 2,5 litru. Pracuje v Atkinsonově cyklu, což přináší lepší termální účinnost. Pohonná jednotka je podpořena elektromotorem a NiMH baterií o skromné kapacitě 1,59 kWh. Ta je navíc uložena přímo pod zadními sedadly, což přináší v chladnějším počasí zajímavý efekt. Stačí totiž chvíli celé ústrojí ždímat na maximum a z bočních výdechů pod sedadly se začne pozvolna uvolňovat větší množství tepla. Nedejbože, když pojedete chvíli po dálnici maximální elektronicky omezenou rychlostí 180 km/h. V ten okamžik se nedivte tomu, když se vás cestující vzadu zeptají, proč mají na plný výkon aktivované vyhřívání zadních sedadel. Přesně tato situace se stala i nám a přáli bychom vám vidět obličeje dvou pasažérů, kteří nečekali odpověď ve stylu „však tohle auto žádný výhřev zadních sedaček nemá.“

Komfortní podvozek a dokonalé odhlučnění kabiny od okolního světa vás prostě spíše nutí k plavné úsporné jízdě.

Obecně však Toyota Camry není stvořena pro sportovní jízdu. Komfortní podvozek a dokonalé odhlučnění kabiny od okolního světa vás prostě spíše nutí k plavné úsporné jízdě. A právě proto jsme vyrazili napříč ČR a zkusili zajet z Prahy do Ostravy za solidní spotřebu. Důraz jsme přitom kladli také na to, abychom tam nejeli 6 hodin, takže jsme se rozhodně po D1 (když vynecháme tři delší kolony) nikterak neplazili. Dost se nám hodila skvěle odladěná bezstupňová převodovka e-CVT, se kterou není problém zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy. Možná je však škoda, že pod koženým volantem nejsou umístěna pádla pro řazení, protože by to o malý kus zjednodušilo situace, kdy si chce řidič sám řadit skrze šest předvolených virtuálních stupňů. Navíc, v případě podřazení se celý hybridní systém dá do celkem solidní rekuperace a baterie se malou chvíli nabíjejí co nejrychleji. Teprve asi po 40 sekundách pak zmizí hlasitý hukot pohonného ústrojí a posádka může cítit, jak i přes nižší rychlostní stupeň začne vůz znovu mírně zrychlovat (bavíme se o jízdě z kopce) a plné dobíjení baterií se stane minulostí.

A jaký byl náš průměr na této trase? Možná se budete divit, ale na palubním počítači svítila po dojetí do cíle krásná cifra 5,2 litru na 100 km. A pozor. Ve voze byl také spolujezdec, přičemž celková váha posádky i s nákladem byla 198 kg. Současně s tím byla aktivována klimatizace, navigace a ke slovu přišlo také výkonné audio. Pořád si myslíte, že jsou nejlepší naftové Passaty a Octavie? Jsme si jisti, že v případě velké snahy by průměr padl po pět litrů, a to už není rozhodně žádná ostuda. V potaz je nutné brát velikost vozu, jeho hmotnost okolo 1,6 tuny a také fakt, že v kufru odvezete dvojici obřích cestovních kufrů společně s jedním menším.

Zkrátka a jednoduše. Toto auto prostě má na to, aby sebralo klienty zavedeným evropským výrobcům aut. Nabízí nesporné kvality, které jdou ruku v ruce s vysokou spolehlivostí techniky, která je u Camry použita. Jediným negativem je snad pouze absence čistě benzinové verze, která v Evropě bohužel citelně chybí. Pokud by se pak jednalo o vrcholný šestiválec, jsme si jisti, že Německo má problém. Čert vezmi to, že navigační systém vozu připomíná grafikou rok 2010. Na to tenhle velký japonský sedan nejezdí a zároveň se jedná o jedinou velkou nevýhodu, která kazí jinak vynikající dojem z vozu jako takového. Je tak čistě na vás, zda vás aktuální generace Toyoty Camry okouzlí, nebo budete naopak automaticky pokukovat po evropské konkurenci.

toyota-camry-2019
Klady
  • solidní výbava
  • úsporné pohonné ústrojí
  • kvalita zpracování
  • prostorný interiér
Zápory
  • jediná motorizace v nabídce
  • laciné plasty dveřních výplní
  • výkon LED hlavních světlometů
  • zastaralá grafika navigace
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze