Toyota Camry Hybrid
test

Toyota Camry Hybrid

Americký oblíbenec a evropský vyvrhel
5

Před začátkem testu mi dovolte trochu té historie. V roce 1982 totiž na silnici vyjel první sedan Toyota Camry. Rozměrný vůz, který si svým prostorem a spolehlivostí brzy našel fanoušky a především kupce po většině světa. K dnešnímu dni se toho japonského sedanu prodalo více než 19 milionů kusů. V USA se kolem roku 2005 prodalo za rok téměř půl milionu kusů. V Evropě se však autu nedařilo, ročně to byly pouze 2,5 tisíce kusů a Toyota přestala vozy v létě roku 2004 dovážet. Po dlouhých 14 letech to zkouší znovu, podaří se jí to?

V Rusku a Americe nejoblíbenější a nejprodávanější, v Evropě skoro až vyvrhel. Čím to může být? Na to by nám mohla odpovědět hned první kapitola týkající se vzhledu. Projdete se kolem vozu a víte, že tohle není klasická malá Corolla. Auto je pořádně velké, což Rusům a Američanům imponuje, nám naopak dělá vrásky na čele – s tímhle se vaší ženě bude jen těžko parkovat v přeplněné modré zóně za domem.

Vzhled: konzervativní světoběžník

Americký bestseller budí respekt velkým rozesmátým chladičem, širokými blatníky i delším zadním převisem. Neznalý by na první pohled mohl hádat asijského konkurenta BMW řady 7, Toyota však míří spíš na Škodu Superb nebo Ford Mondeo. Ani nevím, jestli jde o auto hezké, nebo ošklivé, nevzbuzuje prostě tolik emocí, jinak by si jej ani nekoupilo tolik zákazníků po celém světě. Vpředu najdete LED světla, což přidá trošku moderny, jinak je auto designováno přesně tak, aby neurazilo ani za 10 let.

Celkově Camry budí poctivý dojem, možná chybí trošku prémiovosti, ale proto tu máte Lexus. Pokud se vyznáte v rozměrech, určitě se vám bude hodit délka 4 885 mm, šířka 1 840 mm a výška 1 445 mm. Až na výšku je auto větší než Volkswagen Passat. Možná nejdůležitější je ale rozvor náprav 2 825 mm, kde si Passat také neškrtne, vždyť mu chybí 39 mm. Navzdory hybridnímu pohonu se ale může Camry pochlubit slušnou hmotností 1 595 kilogramů.

Technické parametry Toyota Camry (2019)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 885 × 1 840 × 1 445 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon218 (175 + 118) koní
Baterie1,59 kWh
Spotřeba?
Infotainment8" dotykový displej
Cena920 000 Kč

Technika a výbava: spolehlivý šetřílek

Netajím se tím, že když bych vybíral hybrid, budu volit Toyotu. Atmosférický motor s velkým objemem a elektromotor spojený s CVT převodovkou je skvělý recept na malou spotřebu a téměř nesmrtelnost hybridního systému. Automobilka samozřejmě ani zde neudělala výjimku. Řadový čtyřválec s objemem 2 487 ccm a výkonem 177 koní kombinuje svůj výkon s elektromotorem o 88 koních.

Vše je spojeno převodovkou e-CVT, která se chová jako „variátor“. Celkově můžete počítat s 218 koni a díky točivému momentu elektromotoru i s celkem pěknou dynamikou. Na stovku se totiž dostanete během 8,3 vteřiny. Maximální rychlost činí 180 km/h, konkurence to určitě umí lépe. Osobně mi to ale nevadí, ani v Německu nejezdím rychleji než 160 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom mluví o 4,3 litrech benzinu na sto kilometrů, jak na tom je reálná, si povíme později. Baterie má kapacitu zhruba 1,59 kWh a najdete ji pod zadními sedadly. Velké plus má Toyota za to, že baterie neubírá místo v kufru, využívá přitom starší technologie NiMH.

Diskuze ke článku
Zdeněk
V Čechách úplně zbytečný pokus o návrat. Tady je čas chvilkařů a octávkářů. A těm budete zbytečně vysvětlovat že existuje něco lepšího než Octavie. Strejda vlastnil 2kusy Camry v devadesatym roce. A tady byl vrcholem škodovky favorit. Camry už tehdy byla v plné výbavě, včetně elektrický nastavitelných sedadel. Začněte Čechům vysvětlovat že nafta je špatná a zase půjdou do ulic.
Martin
Doporučuji autorovi více nastudovat materiály od Toyoty. Převodovka eCVT se nechová jako variátor, tak se chová CVT, hybridní verze mají než převodovku planetové soukolí díky kterému jde o nesmrtelný pohon. Je pro doplnění variátor mění plynule převodový stupeň, u eCVT je mechanismus jiný viz videa na YouTube.
Richard
Toyota se sedanem v Evropě nikdy štěstí neudělá. Tak jako v Americe byste těžko prodali kombík tak v Evropě je to prostě nutnost. Je to ohromná škoda, protože oproti koncernovým značkám, má rozhodně co nabídnout.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze