Toyota Corolla Sedan
test

Toyota Corolla Sedan

Ikonický hybrid ze Země vycházejícího slunce
  • Vyzkoušeli jsme nejnovější Toyotu Corollu Sedan Hybrid
  • Potěšilo nás zpracování interiéru, líbivý design i jízdní vlastnosti
  • Hybridní benzínový čtyřválec se chlubí nízkou spotřebou a příjemným projevem

Toyota Corolla – nejprodávanější automobil na světě s historií sahající až do roku 1966 k nám dorazil ve své nejnovější podobě, kterou jsme si mohli během několika dnů otestovat. Za úspěchem tohoto výjimečného modelu stojí vysoká kvalita zpracování, jízdní komfort, ale hlavně spolehlivost vozu, o čemž svědčí i přes 45 milionů prodaných vozů. Zda se i v případě nejnovější generace bude jednat o stejný „držák“, jako tomu bylo u předchůdců, vám bohužel neprozradím, ale rád se podělím o týdenní dojmy z používání tohoto ikonického vozidla s japonským rodokmenem.

Technické parametry Toyota Corolla Sedan

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 630 × 1 780 × 1 435 mm, 1 425 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon122 + 72 koní, toč. moment: 142 Nm / 5 600 ot./min
Nádrž43 l
SpotřebaKombinovaná: 3 l / 100 km
Infotainment8" dotykový displej
Cena684 900 Kč

Testovaná hybridní varianta v úpravě sedan v tmavě hnědé barvě mne zaujala na první pohled a dovolil bych si tvrdit, že na rozdíl od některých jiných vozidel vypadá tento automobil podstatně lépe naživo než na obrázcích. Úzké světlomety s ostrými linkami vypadají elegantně a snadno díky nim rozeznáte vůz z dálky. O nic hůře podle mého názoru nevypadá ani záď vozidla či boky s 18" koly z lehkých slitin s rozvorem 2 700 milimetrů.

Drtivá většina plastů je měkčených.

Přemístěme se však rovnou do interiéru, kde jsem se cítil velmi komfortně já i zbytek posádky. V prvé řadě oceňuji, že drtivá většina plastů (snad jen s výjimkou části pod levým průduchem klimatizace u řidiče) je měkčených. Rovněž palubní deska s povrchem z imitace kůže vypadala hezky a pochválit lze i kvalitu švů a celkového zpracování. K některým prvkům interiéru mám bohužel však i připomínky. Přesahující palubní deska na straně spolujezdce může potrápit statnější cestující a nepříjemně je tlačit do nohy. Stejně tak odkládací prostor ve dveřích je kvůli vypouklému bočnímu vedení poměrně těžko dosažitelný a zároveň neposkytuje tolik prostoru, aby si do něj cestující mohli pohodlně odložit větší lahev s pitím.

Pochválit však mohu kůží obšitý volant, na kterém se nachází dost ovládacích prvků, jež umožňují nastavit funkce zvyšující komfort a bezpečí posádky. Jmenovat lze například adaptivní tempomat, jenž se mi osvědčil na cestě Praha – Brno a zpět, či omezovač rychlosti. V testovaném voze jsem mohl vyzkoušet i asistent držení v jízdním pruhu, který fungoval poměrně solidně v případě dobře vyznačených silnic na rovných úsecích a v mírnějších zatáčkách.

V loketní opěrce ve středovém panelu je k dispozici jeden USB-A konektor spolu s klasickým 12V/120W výstupem. K nabití telefonu (případně jiného zařízení s podporou bezdrátového nabíjení) velmi dobře poslouží i přihrádka před řadící pákou, do které padl jako ulitý Pixel 3 XL. Infotainment s 8palcovým displejem nabízí podporu všeho důležitého a je velmi intuitivní, neboť mi na seznámení a porozumění tomu, jak systém funguje, stačilo pouze pár minut, což zdaleka není pravidlem u všech automobilů. Pokud si chcete na cestách zpříjemnit cestu poslechem hudby, je vám k dispozici zvuková aparatura od značky JBL.

Výkon 122 koní z tohoto vozidla nedělá žádného závodníka.

Corolla mě však nezklamala ani po stránce jízdní. Testovaný hybridní benzínový čtyřválec s automatickou převodovkou e-CVT se projevuje zejména nízkou průměrnou spotřebou kolem 4,5 litru na 100 kilometrů. Výkon 122 koní z vozidla o hmotnosti zhruba 1 400 kilogramů žádného závodníka rozhodně nedělá, ale o tom ani tento automobil není a jeho předností je spíše poklidná a ekonomická jízda vhodná například pro rodinu nebo pro někoho, kdo nevyhledává silné automobily. Pokud si však řidiči přeci jen chtějí dopřát sportovnější jízdu, mohou přepínat mezi několika jízdními režimy pomocí ovladače u řadící páky. Rozdíl v chování vozu u jednotlivých jízdních režimů mi nepřišel nijak markantní, ale určitě potěší tuto možnost mít k dispozici. V neposlední řadě bych rád zmínil hlučnost interiéru při jízdě po dálnici, která je v rychlostech 140 až 150 km/h zcela v normě a auto je poměrně tiché. Podvozek je příjemně nastavený spíše na cestu po městech, kdy si velmi dobře poradil s kostkami i horší vozovkou v menších rychlostech.

Nová Toyota Corolla se opět povedla a v kombinaci s hybridním pohonem se jedná o auto ideální do města i na delší cesty. Zájemce osloví líbivým designem, kvalitně zpracovaným a komfortním interiérem, ale hlavně nízkou spotřebou, která prospěje nejen vaší peněžence, ale i naší planetě.

toyota-corolla
Klady
  • kvalita zpracování interiéru
  • nízká spotřeba
  • příjemný jízdní projev
  • dobře odhlučněný interiér
Zápory
  • hůře dosažitelný odkládací prostor ve dveřích
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze