Toyota Corolla Touring Sports
test

Toyota Corolla Touring Sports

Objevte krásu japonského hybridu
  • Toyota Corolla je několikrát po sobě nejprodávanějším modelem světa
  • Pod kapotou pracují hybridní čtyřválce, vybírat můžete mezi osmnáctistovkou a dvoulitrem
  • V aktuální generaci pracují technologie druhé generace, kterým Toyota říká Safety Sense

Toyota Corolla i minulý rok obhájila pozici nejprodávanějšího auta a nyní je na trhu už ve své 12. generaci. Toyota Corolla zaujímá první příčku žebříčku nejčastěji kupovaných automobilů na světě nepřetržitě od roku 2004. Od roku 1997 je pak nejlépe prodávaným autem v historii. Nová generace má tedy rozhodně na co navazovat.

Toyota Corolla je v nabídce japonské automobilky nejen jako hatchback, ale také i jako sedan a testovaný Touring Sport. Lidově řečeno jde o variantu kombi, která míří především na praktičtěji smýšlející zákazníky. Nová generace stojí na zcela nové platformě TNGA, díky které je těžiště auta o kus blíže k silnici. Pojďme však na designovou stránku. Říká se, že kola dělají auto a v případě testovaného kusu to platí dvakrát tak. 18palcová kola mají hezké disky a rozměr pneumatik je 225/45. Oproti předchozí generaci má Corolla dle mého názoru více evropský vzhled, ostřejší křivky Corolle prospěly a líbí se mi záď. Pro mě je Toyota Corolla Touring Sport po designové stránce nejhezčí auto v segmentu. Všimněte si i dvou koncovek výfuku na jedné straně. V době, kdy je trendem mít obě strany auta symetrické, jde o řešení, které dnes už jen tak neuvidíte. A co víc. Obě koncovky jsou pravé.

Technické parametry Toyota Corolla Touring Sports

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 650 × 1 790 × 1 435 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon132 kW, 180 koní, točivý moment: 200 Nm
Baterie?
Nabíjení
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od684 900 Kč

Nejvíce času však budete trávit v interiéru. Sedadlo si můžete nastavit opravdu poměrně nízko a pozici za volantem jsem si našel ihned. Přístrojový štít je jednoduchý a rychle se v něm zorientujete. Trošku problém mám s infotainmentem, a to i přesto, že předchozí generace nebyla špatná, co se nabízených funkcí týká. Že Toyota nepodporuje Apple CarPlay a Android Auto jsme si už zvykli. Reakce dotykového infotainmentu, který běží na 8palcovém displeji, jsou poněkud ospalé. Určité položky budete první týdny hledat, ale nakonec je vše otázkou zvyku. Naopak co musím pochválit, je bezdrátová podložka pro nabíjení vašeho chytrého telefonu, která může být aktivní (tedy nabíjet), nebo ji můžete vypnout a prostor využít jen jako odkládací místo. Slušná je i reprosoustava od JBL.

Ale pojďme zpátky k interiéru. A to konkrétně na zadní sedadla, kde najdete poměrně dostatek místa. Samozřejmě záleží, jak vysoké postavy budou sedět na předních sedadlech, ale pokud nejste rodina basketbalistů, s místem byste problém mít neměli. A to platí i pro zavazadelník. Ten má 596 litrů a prostor můžete zvětšit sklopením zadních sedadel. Hezký je i bílo-černý interiér, jen k praktičnosti má daleko. To není problém Toyoty, ale všech bílých interiérů od jakékoli automobilky.

A teď asi k tomu nejdůležitějšímu. Společnost nám dělala hybridní motorizace, kterou si můžete koupit buď s osmnáctistovkou pod kapotou, nebo sáhnout po vrcholné dvoulitrové motorizaci. Vždy se jedná o benzinové čtyřválce, což jistě každý fanoušek Toyoty dobře ví. Zatímco osmnáctistovka je naladěná na 122 koní, tak dvoulitr nabízí ještě o 58 koní více. Výkon jde na přední kola přes převodovku e-CVT. Osobně si myslím, že dvoulitr dává větší smysl. Ať už budete občas jezdit po dálnici, s rodinou na výlety či vozit nějaký těžší náklady, tak základní motorizace může být přeci jen trochu líná. Ani dvoulitr není velký závodník, ale 122 koní už mi na takovéto auto přijde málo.

Sportovní ambice nemá, ale bude vaším věrným partnerem, jen po ní musíte chtít věci, které dělá nejlépe.

Pohodář a kamarád do nepohody, se kterým se cítíte dobře. Nekřičí do světa, jak úspěšný člověk to je, naopak se dočkáte pokory a můžete se na něho spolehnout. Pokud bych měl Corollu popsat jako člověka, vypadalo by to právě takto. Sportovní ambice nemá, ale bude vaším věrným partnerem, jen po ní musíte chtít věci, které dělá nejlépe. Klidná jízda, díky které budete jezdit se skvělou spotřebou. Na dálnici výhodu hybridního pohonu moc nepoznáte. Dvojnásob, když budete jezdit i po německých dálnicích. To se spotřeba dostane na hranici 7,5 litrů. Cestování po České republice zahrnující i dálnici však může znamenat i průměrnou spotřebu okolo 5,5 litrů. S trochou snahy se dá dostat i na litrů pět. A právě tohle je disciplína, kde Toyota vyniká.

Toyota do nové generace nasadila asistenční systémy Safety Sense druhé generace. Mezi ně patří nouzové brzdění, adaptivní tempomat nebo hlídání jízdního pruhu, které by mělo auto držet v pruhu aktivně, ale rozhodně nejde o tak dobrý systém jako v Mercedesu nebo Audi. Ostatně jde o jiné segmenty a německé modely jsou častokrát o dost dražší. Při mírných zatáčkách si Toyota s udržením v jízdním pruhu poradí, většinou vás ale upozorní zvukovým signálem, že přejíždíte do druhého pruhu. Líbil se mi i příjemně čitelný head-up displej.

Že se za mě jedná o designově nejpovedenější model v segmentu jsem už zmiňoval. Corolla se mi líbila ale i jízdně. Na nic si nehraje, spotřeba je přijatelná a hlavně pod kapotou máte atmosférický motor, ten aby dnes člověk pohledal. Když slevíte i z nároků na výbavu, tak i cenovka nemusí být nic nemožného. Naopak pokud chcete, k dispozici je celá škála asistenčních systémů i komfortních prvků, jako je vyhřívaný volant, sedadla či zmíněný head-up displej. Cena startuje na částce 514 tisíc korun. Za testovanou motorizaci zaplatíte minimálně 684 900 Kč. Nejvyšší výbava s názvem Executive startuje na ceně 804 900 Kč. Možná více než cenovka zde bude hrát roli fakt, že Corollu si můžete koupit s hybridním pohonem, se kterým má právě Toyota největší zkušenosti na trhu, a možná také faktor japonských automobilek. Někdo je má rád a jiný zase ne. Já osobně patřím do té první skupiny a osobně bych se Toyotu Corollu nebál zaparkovat do své garáže.

Technické parametry Toyota Corolla Touring Sports

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 650 × 1 790 × 1 435 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon132 kW, 180 koní, točivý moment: 200 Nm
Baterie?
Nabíjení
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od684 900 Kč
toyota-corolla
Klady
  • hybridní systém
  • design
  • spotřeba
Zápory
  • tvrdší plasty
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze