Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive (2025)
test

Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive (2025)

Individualista tělem i duší

Už pěkných pár let je znovu na evropském trhu japonský model Camry. Těžká konkurence pro celou plejádu evropských středně velkých sedanů přijíždí v novém vydání, což byl důvod k testu. Do redakce dorazila nejvyšší specifikace Exexutive a v nabídce pro Evropu je jediný typ motoru.

Ačkoliv byla Toyota Camry vždy koncipována jako sedan pro americký trh, ani Evropa tak úplně neostrouhala. Nové vydání je vlastně takovým velkým faceliftem, nikoliv novou generací. To dokládá fakt, že vůz stojí na totožné platformě jako předchůdce. To přináší hromadu místa v kabině a docela prostorný kufr, z čehož bude těžit celá posádka. Současná devátá generace Camry (označení VX80) dostala nádherně propracované designové detaily, které obzvlášť vyniknou v příplatkovém bronzovém laku. Ten sice stojí 25 tisíc Kč, ale vůz díky němu vypadal naprosto nádherně a osobně bych jinou barvu na nové Camry snad ani nechtěl. Moc se mi líbí také přední a zadní LED světlomety s úzkými linkami a zajímavým tvarováním. Škoda jen, že přední svítilny nemohou mít ani za příplatek techniku Matrix LED. Současně si musím postěžovat na jejich nízký svit. Na druhou stranu, příď může být vybavena LED mlhovkami, což alespoň trošku přispívá k lepší viditelnosti.

Technické parametry Toyota Camry HEV (2025)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 915 × 1 838 × 1 445 mm, 1 620 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon165 kW, 225 koní, točivý moment: 223 Nm
Nádrž50 l
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 320 000 Kč

Design testované specifikace byl vyšperkován o 18" disky kol, která jsou maximem pro evropský trh. Američané ale mají drobnou výhodu v tom, že na jejich trhu se dá sehnat provedení se sportovnějším odpružením a 19" disky. Díky velkému faceliftu se hodně změnila taktéž kabina, kde jsou již minulostí analogové budíky v kapličce před řidičem. Toyota místo nich instalovala digitální palubní desku a větší obrazovku palubního systému s mnohem rychlejšími reakcemi a lepší grafikou. V rámci starých dobrých pořádků naopak na středu palubní desky zůstal přehledný panel klimatizace s hromadou tlačítek. Díky tomu lze klimatizaci po čase ovládat skoro poslepu. Lehkého přepracování se dočkal i středový tunel, což přináší více místa na drobnosti a pro odložení i opravdu velkých telefonů. Potěšila mě i rozměrná loketní opěrka, která sice postrádala jakoukoliv možnost nastavení, ale v jejích útrobách byl další velký úložný prostor.

V rámci výbavy Executive dostanete celou plejádu luxusních a užitečných prvků. Za zmínku stojí například celokožená sedadla s ventilací, výhřevem a celkem širokým rozsahem nastavení. Jsou samozřejmě elektrická a jedinou věc, kterou pro Camry nepořídíte, je masážní program sedadel. Na druhou stranu, zadní cestující mají vlastní výdech klimatizace, boční okna nepostrádají rolety a zadní okno může mít elektricky ovládanou roletu. Tu lze spustit skrze tlačítko vlevo pod volantem, případně na druhé řadě sedadel, avšak je potřeba trošku hledat. Výbava Executive totiž automaticky přidává speciální ovládací modul v nitru středové opěrky vzadu. Skrze něj lze nastavovat klimatizaci, zadní roletu, ladit autorádio a naklápět opěráky obou zadních sedadel. Z negativ bych zmínil složité ovládání bezpečnostních systémů, které se provádí skrze tlačítko na volantu a digitální palubní desku. Za jízdy nelze některé systému vůbec vypnout, což bylo leckdy přímo k vzteku.

Co se týče jízdní stránky, nová Camry dostala hybridní pohon páté generace, který kombinuje přepracovaný 2,5l čtyřválec se zcela novou baterií a elektromotorem. Camry díky tomu jede na elektřinu častěji a mnohem efektivněji rekuperuje. Byl jsem skoro v šoku z toho, jak často a dlouho dokázalo auto jet čistě na elektřinu. Během celého testu jsem ujel 1 200 km a kombinovaná spotřeba se ustálila na hodnotě 5,6 l na 100 km. Přitom 50 % všech cest bylo po dálnici rychlostmi mezi 120 až 135 km/h, zbytek tvořily okresky a město. Nejčastěji jsem využíval jízdní režim Normal, ale na výběr je ještě úspornější Eco a o něco ostřejší Sport. Ten jsem ale kromě jednoho vyzkoušení dále nevyužíval, protože výkon 225 koní je zde plně k dispozici i v prostředním nastavení. Škoda jen, že pro Evropu se dá sehnat výhradně provedení s předním náhonem. Opět se vrátíme do USA, kde lze zakoupit verzi s pohonem všech čtyř kol a o něco vyšším výkonem. I tak ale nemohu říci, že by byla Camry lenochem, co musí často vyklízet levý pruh dálnice. Řidič může využívat maximální nejvyšší rychlost 180 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/ je otázkou 7,5 s.

Oproti dříve testovanému Lexusu ES jsem si všiml toho, že Camry má i po omlazení horší odhlučnění kabiny. Do interiéru často pronikal aerodynamický svist a také podvozek často dal vědět o tom, že pod koly právě proletělo drobné kamení. Pokud pak chcete za vozidlem tu a tam tahat menší vozík, máte smůlu. Toyota u Camry v technických parametrech neříká nic o tom, že by šlo za vůz připojit byť i brzděný přívěs. To je velká škoda a právě to často evropská konkurence umí. Po jízdní stránce však novinka od Toyoty boduje na celé čáře. Ačkoliv podvozek nemůže být adaptivní, vývojářům Toyoty se nějakým zázrakem povedlo vykouzlit optimální mix komfortu a sportovnosti. Nebýt průměrného odhlučnění interiéru, často bych ani nezaregistroval, že jsem přejel nějakou větší nerovnost. Až když jsem začal tlačit na pilu a po Camry chtěl ukázat, jak si vede při náročné sportovní jízdě, najednou bylo hned znát, že takhle ne.

Manažerský sedan od Toyoty mi během pár sekund dal jasně najevo, že hrubé zacházení se mu nelíbí, což dokázala problikávající kontrolka stabilizačního systému, jenž se snažil krotit hned několik přetáčivých smyků. Toto auto ale není na zběsilé přesuny, nýbrž na plavné klidné jízdy napříč celou ČR. Není to žádný přeplácaný Němec, u kterého byste se báli složitých technických řešení a problémů. Camry se v aktuálním vydání hodně vydařila a vlastně bych chtěl na ní vylepšit jen dvě věci – lépe svítící LED světlomety by pomohly jízdní bezpečnosti a pokud šlo vyřešit nadmíru složité ovládání bezpečnostních asistentů, pak by to byla naprostá paráda. Potěší 50litrová nádrž, záplava luxusní výbavy a hlavně fakt, že Toyota patří k nejspolehlivějším značkám na světě.

Leckoho jistě napadla otázka, zda není lepší zvolit prémiovější a o něco dražší Lexus ES. Jenže i ten je v Evropě v nabídce s jediným možným motorem a jeho nová generace, jež byla představena před pár dny, je již elektromobilem. Toyota Camry udělá stejnou práci jako Lexus, jen u toho bude mírně hlučnější a nenabídne tak kvalitní materiály v kabině. Vůči evropské konkurenci je jistě pohlednější, stejně prostorná a snad jen po stránce výbavy nebude v některých ohledech úplně vyrovnaná. Výhodou je i cena, kdy za maximálně vybavené provedení dáte lehce přes 1,3 milionu Kč.

Foto: Roman Havlín, fdrive.cz

toyota-camry
Klady
  • přehledné uspořádání ovládacích prvků
  • nízká spotřeba i na dálnici
  • dostatek místa v kabině
  • proti konkurenci o dost levnější
Zápory
  • nemůže mít tažné zařízení
  • průměrný výkon předních LED světlometů
  • složitost nastavení některých jízdních systémů
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze