Toyota Camry se v Evropě prodává pouze jako hybrid. Je to velké a komfortní auto, což ocenili kolegové v testech. Jeden z nich ji označil jako „vynikající vůz nejen pro manažery“. V tomto testu jsem se ale zaměřil hlavně na to, jak je na tom Camry se spotřebou.
Technické parametry Toyota Camry (2019) Comfort
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 885 × 1 840 × 1 445 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 160 (131 + 88) kW, 218 (175 + 118) koní |
Nádrž | 50 l |
Spotřeba | Kombinovaná: 5,5 l / 100 km |
Cena od | 920 000 Kč |
Jak si můžete přečíst v katalogu výše, Toyota Camry 2,5 Hybrid má palivovou nádrž o objemu 50 litrů a s kombinovanou spotřebou dle WLTP 5,5 l/100 km by na ni měla teoreticky ujet 909 kilometrů. Cena startuje na 920 000 Kč včetně DPH, ale ve výbavě Executive, ve které byla testovaná verze, se dostanete mírně přes milion korun. Každopádně je to auto, které nemá na českém trhu přímého konkurenta. Ostatní hybridní sedany v této kategorii jsou plug-in hybridy, takže pro někoho, kdo chce hybrid, ale nemá možnost nabíjení doma, to může být zajímavá volba. Pořizovací cena je samozřejmě nižší než u srovnatelně velkých plug-in hybridů.
Palubní počítač Toyoty Camry Hybrid ukázal spotřebu krásných 4,2 l/100 km.
Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač Toyoty Camry Hybrid ukázal spotřebu krásných 4,2 l/100 km.
Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 4,4 l/100 km, zajímavé je, že při „stodesítce“ na rychlostní silnici ukázal palubní počítač jen o desetinu více, konkrétně na 4,5 l/100 km, a při dálniční rychlosti 130 km/h je to už trochu více a sice 5,5 l/100 km.
Do nádrže se po testu vešlo 18,21 litrů, takže reálná spotřeba vyšla na 5,5 l/100 km.
Za celý test spotřeby jsem ujel 333,2 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle tankování. Šlo o kombinaci města, dálnice i okresek. Ve městě to bylo celkem cca 48 kilometrů a spotřeba tam byla 4,7 l/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky, které v tomto testu převládaly. Do nádrže se po testu vešlo 18,21 litrů, takže reálná spotřeba vyšla na 5,5 l/100 km.
Režim jízdy | Spotřeba | Teoretický dojezd |
---|---|---|
Město (ujeto 48 km) | 4,65 l/100 km | 1 075 km |
Mimo město (90 km/h) | 4,41 l/100 km | 1 133 km |
Rychlostní silnice (110 km/h) | 4,52 l/100 km | 1 106 km |
Dálnice (130 km/h) | 5,55 l/100 km | 900 km |
Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače | 4,2 l/100 km | 1 190 km |
Celý test (333,2 km) podle tankování | 5,48 l/100 km | 912 km |
Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o objemu palivové nádrže, který je cca 50 litrů.
Test probíhal na podzim v teplotách mezi 15 až 20 °C, tedy v podstatě v ideálních podmínkách.
Komentář Marka Tomíška:
Hybridní systém Toyoty funguje výborně, desítky let zkušeností s vývojem jsou opravdu znát. Ačkoliv hybridy jsou obecně považovány za úsporné zejména ve městě a na okreskách, kde se jezdí pomaleji a kvůli častějším změnám rychlosti je více příležitostí rekuperovat brzdnou energii, obrovským překvapením pro mě byly velmi nízké hodnoty spotřeby i při vyšších rychlostech včetně dálniční stotřicítky. Ty jsou totiž překvapivě srovnatelné i s naftovými vozy podobné velikosti, zatímco na hodnotu spotřeby hybridní Camry ve městě se podobně velký nafťák nedostane.
Celkově je Toyota Camry příjemné a komfortní auto, se kterým je radost jezdit, pokud od auta nečekáte vyloženě sportovní výkony. I když 218 koní není špatný výkon, hybridní systém s planetovou převodovkou není zrovna přeborník ve sprintech a sportovněji založeným řidičům bude vadit i zvukový projev. Na pohodovou až svižnější jízdu nebo bezpečné předjetí je ale dynamika naprosto dostačující.
Pokud tedy od auta čekáte hlavně komfort na cestách, úspornost a dostatečný výkon, pak budete nadmíru spokojeni. Největší nevýhodou tak je, že je k dispozici pouze jako sedan, protože v Evropě a zejména v Česku „frčí“ kombíky a mnozí by jistě uvítali spíše tento, poněkud praktičtější, tvar karoserie.