Testujeme Volkswagen ID.Buzz Cargo

Ptejte se na to, co vás zajímá
1
Testujeme Volkswagen ID.Buzz Cargo
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Zatím jezdíme za 22,3 kWh na 100 km
  • Dojezd testované verze činí 385 km
  • Verze Cargo uveze okolo 600 kg nákladu

Zatímco test osobní verze ID. Buzz již máme za sebou, na užitkové provedení Cargo dochází až nyní. K dispozici máme verzi v zelené příplatkové metalíze Bay Leaf, v kabině je místo pro tři dospělé cestující a nákladový prostor je od okolního světa nekompromisně oddělen hromadou plechu. V rámci příplatků by ale šlo přikoupit například prosklené zadní okno, které by přidalo do kabiny i klasické zpětné zrcátko. To v našem případě logicky chybí a je škoda, že výrobce neumožňuje přikoupení alespoň digitální náhrady. Při couvání si tak musíme vystačit se zpětnou parkovací kamerou, jejíž čočka postrádá ostřikovač. V horších jízdních podmínkách se proto znovu učíme parkovat „po staru na zrcátka“.

Testovaný vůz stojí takřka 1,7 milionu Kč, proto je trošku s podivem, že kabina je obklopena mořem tvrdých plastů. Ty mají sice zvýšenou odolnost proti poškození a snadněji se čistí, avšak po delší cestě trpí levý loket řidiče a pravý loket spolujezdce. Testovaný ID. Buzz působí na českých silnicích jako učiněné zjevení. Lidé se nás často chodí ptát, „kolik to stojí a za kolik to jezdí“. A časté pohledy ostatních řidičů klasických dodávek? Ty jsou k nezaplacení. V nabídce výrobce je zatím jen jedna výkonnostní varianta. Díky tomu můžeme krotit 2,4 tuny těžkou dodávku s výkonem 150 kW a maximální nejvyšší rychlostí 145 km/h.

Ta je hlavně na dálnici celkem limitující, protože je znát, že ID. Buzz Cargo stojí na velmi kvalitně zpracovaném podvozku, jenž by zvládl ještě o 40 km/h vyšší rychlost. Vůz jsme zatím nedokázali zatížit na jeho užitečné maximum, ale už teď víme, že pokud je nenaložený, dá se s ním jezdit za 22 kWh na 100 km. Využitelná kapacita baterie (77 kWh) tak bohatě vystačí na dojezd okolo 350 km. Je ale otázkou, jak moc se změní spotřeba, až bude v zadní části 160 kg těžký náklad. Nejen o tom vás budeme samozřejmě informovat v klasickém testu.

Technické parametry Volkswagen ID. Buzz Pro

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 712 × 1 985 × 1 937 mm, 2 486 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21,7 kWh / 100 km, dojezd: 423 km
Cena od1 149 000 Kč
Diskuze ke článku
Patrik Navrátil
Patrik Navrátil
Dobrý den. Zajímá mě kombinovaný dojezd město okresky dálnice když jede pouze řidič. Pak tři lidé plus náklad 600 kg. A pak tři lidé náklad 600 kg a na tažném vozík s nákladem třeba také 600 kg. Předem děkuji.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze