Volkswagen bude navyšovat výrobu ID. Buzz, nestačí uspokojovat poptávku

2
Volkswagen bude navyšovat výrobu ID. Buzz, nestačí uspokojovat poptávku
Fotografie: Volkswagen
  • Poptávka po stylovém elektrickém minivanu a furgonu Volkswagen ID. Buzz překonala očekávání
  • Volkswagen bude proto už poněkolikáté navyšovat výrobní kapacitu

Čekací doby při pořizování Volkswagenu ID. Buzz jsou podle ecomento.de v některých případech velmi dlouhé. Může za to omezená kapacita závodu Volkswagen Nutzfahrzeuge v Hannoveru, o kterou se ID. Buzz musí ještě navíc dělit nejen s Multivanem, ale také s dobíhajícím Volkswagenem T6.1. Přesto se neustálými optimalizacemi daří výrobní kapacitu navyšovat, ovšem zatím nedostatečně. Změnit se to má v prvním kroku během letošního roku, kdy má být vyrobeno 80 až 100 tisíc ID. Buzzů a ke konci roku se pak má výrobní cyklus ustálit na roční kapacitě 130 000 vozů.

Dalším důležitým milníkem pak bude polovina příštího roku, kdy skončí produkce v tuto chvíli nejprodávanějšího Volkswagenu T6.1. Pak bude Volkswagen schopen uvolnit kapacitu i pro produkci prodloužené verze ID. Buzz a začít plnit smělé mimoevropské exportní plány do USA, Japonska, Turecka, Izraele, Singapuru a dalších zemí. Automobilka také rozšiřuje kapacity své továrny v Chattanooze pro výrobu v USA. Celková kapacita závodu Hannover po dokončení letošních úprav stoupne na 900 vozů denně, přičemž dalším cílem bude posunout toto číslo na tisíc vozů denně, což je také limit celé továrny.

Od poloviny příštího roku tak bude tento prostor k dispozici právě elektrickým modelům ID. Buzz a Multivan a jejich plánovaným modifikacím, kterých má být opravdu hodně. Pro ID. Buzz se například chystá obytná verze ID. California, která by měla být prvním továrním „bydlíkem“ s plně elektrickým pohonem, pokud se Mercedesu nepodaří dříve uvést své elektrické Marco Polo. Připravuje se i výkonná verze GTX se dvěma motory a výkonem kolem 300 koní + prototyp ID. Buzz AD připravený na autonomní jízdu, s níž chce Volkswagen také v nejbližší době prorazit. Chystá se údajně dokonce i pick-up.

Technické parametry Volkswagen ID. Buzz Pro

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 712 × 1 985 × 1 937 mm, 2 486 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (76,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 423 km
Cena od1 593 834 Kč
Diskuze ke článku
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Hmm schválně kolik je tady budoucích kupců??? .....asi jsou ale nechodí na fdrive
Josef L
Josef L
Pěkná malá dodávka o který bude zájem, protože délka 4.7 m je opravdu na tento typ auta neuvěřitelně malá. Rodiny s 3 dětmi mají k dispozici neuvěřitelný kufr 1120 l. Reálný dojezd při rychlosti 120 km v dnešních teplotách 8-10°C je 250 km, na okreskách pak 360 km. Možná bude o provedení cargo větší zájem než o tuto klasiku.

U nás se BEV kolem 2 mil. Kč prakticky neprodávají (když pominu ty desítky lidí měsíčně), lidé čekají na auto kolem 400-500 tis. Kč. Právě auta typu Citigo nebo Spring kupují v drtivé většině fyzické osoby. Firmy nemají o BEV zájem a většinou si to kupují jen majitelé, jako další auto do rodiny. Pro porovnání, v Rakousku se prodá za měsíc víc, než co u nás za rok.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze