Testujeme švédský Batmobil Volvo EC40 Black Edition

Testujeme švédský Batmobil Volvo EC40 Black Edition
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Specální Black Edition je důkladně zatemněná
  • K testu máme nejsilnější Twin Motor Performance verzi s výkonem 442 koní

Nestává se často, aby nám do redakce doputoval tak důkladně „temný“ vůz. Volvo EC40 ve speciální verzi Black Edition ale takové je a hned na první pohled my vytanulo na mysli, že je to prostě švédský Batmobil. Temně černý, s více než 400 koňmi velmi výkonný, a protože to je Volvo, tak i velmi bezpečný. Právě pro vás připravujeme test a vy se nás v diskuzi pod článkem můžete ptát na to, co vás zajímá.

Volvo EC40 (2021) Twin Motor Performance (2023)

Rozměry4 431 × 1 850 × 1 582 mm, 2 185 kg
Výkon325 kW
Baterie82 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd552 km (WLTP)

Volvo pro své nejstarší elektromobily v nabídce, tedy původní XC40 a C40 připravilo zásadní technologický update. Ačkoliv se zvenku od původních modelů příliš neliší, uvnitř jde o zásadně jiné auto. Následně Volvo ještě své modely přejmenovalo tak, aby zapadaly do nomenklatury a nově se tak jmenují EX40 a EC40. Jde o identická auta, pouze s tím rozdílem, že EX40 má praktičtější SUV karoserii s větším kufrem a C40 dynamičtější splývavou záď. A právě tuto variantu pro vás testujeme a vy se můžete podívat na velkou fotogalerii tohoto švédského batmobilu.

Velké změny pod kapotou

Auta jsou nově zadokolky, varianty s pohonem všech čtyř kol používají nový synchronní PSM elektromotor vyvinutý přímo Volvem na zadní nápravě, na přední pak je nový asynchronní motor, s letošním rokem pak dorazil také nový efektivnější měnič s křemíkovo-karbidovými součástkami. Volvo udělalo i různé aerodynamické úpravy a vše dohromady vedlo k poklesu spotřeby až o 20 % oproti prvním modelům XC40, které byly poměrně žíznivé. Po testovacích jízdách ve Švédsku musím potvrdit, že spotřeba je výrazně nižší.

Jiná je také baterie od čínské společnosti CATL s využitelnou kapacitou 79 kWh místo 75 kWh, a to díky větší energetické hustotě a prismatickým článkům. Díky změnám v baterii se podařilo Volvu zvýšit nabíjecí výkon na 205 kW, což je maximum pro 400V auta na běžných ultrarychlých nabíjecích stanicích. Nabíjecí křivka samozřejmě rychle klesá, ale z 10 na 80 % se EX40 a EC40 nabíjí za 28 minut, což je téměř o 10 minu lepší výsledek než dříve.

Tři verze i v Black Edition

Základem je zadokolka Single Motor s výkonem 175 kW a menší baterií s využitelnou kapacitou 67 kWh. Tu v rámci Black Edition pořídíte za 1,4 milionu Kč včetně DPH. Střed nabídky tvoří opět zadokolka Single Motor Extended Range, což je varianta s větší baterií s kapacitou 82 kWh (78 kWh), která se dokáže nabít z 10 na 80 % za 28 minut výkonem 200 kW. Dojezd dle WLTP činí až 575 kilometrů, což je skutečně slušná porce. Nová verze s 252 koňmi a pohonem zadní nápravy zrychlí na stovku za 7,3 vteřiny. Vrcholem nabídky s až nesmyslně vysokým výkonem je pak Twin Motor Performance, která má až 442 koní (s balíčkem Performance), na stovku zrychlí za 4,3 vteřiny a dojezd přes 530 kilometrů je také výborný. A přesně tuto verzi nyní testujeme. Prodává se za bezmála 1,7 milionu Kč s DPH.

S novým Volvem EX40/EC40 ve Švédsku. Jak jezdí?

Právě pro vás připravujeme test a vy se nás v diskuzi pod článkem můžete ptát na to, co vás zajímá.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze