😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Testujeme reálnou zimní spotřebu Volkswagenu Tiguan eHybrid

Ptejte se na to, co vás zajímá
1
Testujeme reálnou zimní spotřebu Volkswagenu Tiguan eHybrid
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Volkswagen Tiguan eHybrid test „zkomplikoval“ dlouhým dojezdem
  • Palivoměr se pohnul až po více než 400 kilometrech, spotřeba byla pod 2 litry
  • V komentářích se můžete ptát na to, co vás zajímá

Modernizovaný Volkswagen Tiguan eHybrid, který dostal mnohem delší dojezd a rychlonabíjení, jsme již testovali. Kolega jej označil jako elektromobil s výfukem. Nyní jej máme na test spotřeby a i zde se potvrzuje, že jde spíše o elektromobil než spalovací auto. Už jenom vyjet při běžném používání nějaký benzín z nádrže, aby se po natankování vynulovala spotřeba od tankování, byla fuška.

Technické parametry Volkswagen Tiguan (2024) eHybrid

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 540 × 1 842 × 1 670 mm, 1 880 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon200 kW, 272 koní, točivý moment: 400 Nm
Baterie25,7 kWh (19,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 40 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 065 900 Kč

Běžně před testem spoptřeby s plug-in hybridy jezdím pár dní v běžném režimu, tedy s nabíjením baterie, abych vyjel nějaký benzín a následně auto zaznamenalo tankování a vynulovalo spotřebu od tankování. V případě Volkswagenu Tiguan eHybrid je ale dojezd na elektřinu tak dlouhý, že mi trvalo dlouho, než se ukazatel paliva pohnul. Musel jsem si pomoci i kurýrním testem a celkem jsem ujel více než 400 kilometrů, než se pohnul palivoměr.


Možná namítnete, že jsem přece mohl jezdit bez nabíjení. To je sice pravda, ale tím bych zkreslil i dlouhodobou spotřebu od začátku až do konce testu, kterou také vyhodnocuji. Takže jsem to dělal jako každým jiným plug-in hybridem. Jenže u většiny z nich se při jízdách do Prahy a nějakých cestách po Praze většinou už vracím s prázdnou baterií a jedu na benzín, u Tiguanu eHybrid prostě baterie vydrží mnohem déle.

Za první část testu do prvního tankování jsem ujel 526 kilometrů a palubní počítač ukázal spotřebu 1,9 l/100 km. Do nádrže se vešlo 9,58 litrů, takže reálná spotřeba za tento úsek vyšla na krásných 1,82 l/100 km. Pokračuju testem Zaostřeno na spotřebu a nakonec vyhodnotím i dlouhodobou spotřebu za celé období. Pokud vás na tomto autě něci zajímá, zejména ohledně spotřeby, můžete se ptát v komentářích.

Diskuze ke článku
Tomáš Prchal
Jak moc záleží na tom, aby při delší cestě, která musí být v hybridním režimu, jelo auto přes navigaci vozu a tedy znalo profil trasy, vs cesta na slepo?
Kolik energie z baterky si vezme vyhřátí auta nepřipojeného na nabíječku?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze