Vůz na snímcích stojí 1 238 400 Kč a dle mého názoru je to přijatelná suma vůči tomu, co nabízí. Ačkoliv je to pouze předokolka, výbava Elegance je druhá nejvyšší a německé novince to díky tomu velmi sluší. Je sice fakt, že zelený lak karoserie Cipressino si vyžádal příplatek 13 300 Kč, ale třeba kola mají standardně velikost 18". To se příznivě projevuje na komfortu , náročnější pak mohou za příplatek 15 200 Kč zvolit 19" disky kol. Volkswagen se nebál učinit rozsáhlé změny po stránce designu a nový Tiguan vypadá jako o maličko menší sourozenec Volkswagenu Touareg. Třetí vydání Tiguanu nabízí uhlazenější design a ve výbavě R-Line nabídne černé kontrastní prvky karoserie. Kdo by naopak chtěl naprostý základ, ten musí vynaložit alespoň částku 799 900 Kč.
Technické parametry Volkswagen Tiguan (2024) 1.5 eTSI
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 540 × 1 842 × 1 670 mm, 1 700 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 110 kW, 150 koní, točivý moment: 250 Nm |
Nádrž | 55 l |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 1 108 900 Kč |
Důležitou informací je, že se testovaný vůz mezigeneračně prodloužil o 30 milimetrů (nyní měří 4 539 mm). Rozvor ale s hodnotou 2 680 mm zůstal stejný. I přesto se nový Tiguan chlubí větším objemem zavazadlového prostoru, jenž v základu činí 652 litrů (o 37 litrů více). Ani s místem pro posádku to není špatné a přijde mi, že i v tomto ohledu je místa o něco více, a to ve všech směrech. Hlavně pak vzadu se pohodlně posadí dvě rozměrnější osoby s výškou 190 cm. A kdyby se na zadní řadu sedadel chtěli posadit menší cestující, zadní lavice je posuvná o 14 cm a má dokonce i nastavitelný sklon opěradel. V tomto ohledu Volkswagen získává jedničku a Tiguan třetí generace ukazuje svou nesmírnou praktičnost. Body k dobru přidávám i za fyzická tlačítka na volantu! Příjemný návrat do minulosti, který ocení nejeden řidič.
Určité digitalizaci se samozřejmě testovaný vůz nevyhnul a střed palubní desky nyní okupuje 15" obrazovka palubního systému. Tato malá „televize“ v sobě skrývá technologickou nálož a majitel vozu si zde může nastavit naprosto cokoliv. Cením přehlednost zobrazení, široké možnosti nastavení, intuitivní ovládací prostředí a hlavně velmi rychlé reakce na dotek bez zbytečných záseků. V tomto ohledu Volkswagen zapracoval na kvalitě a výsledném dojmu. Významnou změnou prošel také head-up displej, který už již nepromítá informace na přídavné sklíčko za volantem, ale rovnou na čelní sklo. Novinkou je taktéž nový otočný ovladač uprostřed středového tunelu. Nabízí dvě funkce a po krátké chvíli jsem se s ním dokonale sžil.
Stačí jej jednou stisknout a rázem se mění jízdní režim vozu. Pouhým otočením se pak mění hlasitost audiosystému. Kabina na mě obecně působila příjemně, všude byly kvalitní měkčené materiály a nikde nic nevrzalo. Hodně efektní je nové ambientní osvětlení, jež nabízí možnost vybrat dvě barvy současně. Spodní část kabiny tak může svítit například modře a vrchní naopak červeně. Na výběr je 30 barev a před spolujezdcem je umístěna leskle černá lišta, která má v sobě integrovaný podsvícený nápis Tiguan. Pro jízdu v noci se mimo jiné hodí příplatkové IQ.Light HD LED Matrix světlomety. Nová generace inteligentních světlometů HD Matrix obsahuje celkem 38 400 LED mikrodiod a jejich světelný tok a rozsah šíře je téměř až neuvěřitelný.
Systém světlometů má několik přednastavených režimů a třeba v zúžení na dálnici vůz uměl osvítit výhradně pruh před vozem, a dokonale tím odstínit protijedoucí vozidla a překážky. Naopak při jízdě po dálnici s volnými dvěma až třemi pruhy Tiguan vytvořil světelný koberec, jenž se při každém odbočení do vedlejšího pruhu posouval společně s vozidlem. Efektní a funkční zároveň. Kdo chce takový typ světlometů, i v testované výbavě Elegance musí připlatit 12 400 Kč, což je celkem překvapivě málo. Rozhodně se ale vyplatí, protože výsledný přínos je nepopiratelný. A jak je to s motory? Nabídka pohonných jednotek je bohatá, ale kdo chce pohon všech čtyř kol, musí sáhnout alespoň po motorizaci 2.0 TDI s výkonem 193 koní. Cokoliv slabšího má pohon přední nápravy, což byl i náš případ.
Motorizace 1.5 eTSI s výkonem 150 koní je dle mého názoru nutné minimum. Slabší varianta s výkonem 130 koní je za mě již málo, protože i testované provedení mělo problém s dynamikou při plném zatížení vozu v táhlém dálničním stoupání. Automatická převodovka se sedmi stupni pracovala logicky, zbytečně nepodtáčela motor a při sportovní jízdě si byla vědoma toho, že je potřeba držet nižší převodový stupeň. To znamená, že i její software byl naladěn na novou úroveň. I přes absenci adaptivního podvozku dokázal pasivní systém odpružení filtrovat s přehledem i středně velké nerovnosti a výmoly. Teprve hlubší díry a série vln dokázala karoserii Tiguanu vyvést z míry. Za volantem jsem si ve sportovním režimu převodovky užil celkem dost zábavy, i tak se moje průměrná spotřeba nedostala přes 8 litrů na 100 km.
Kdo ale jezdí s lehkou nohou na plynovém pedálu a umí využívat jízdní režim Eco, společně s funkcí plachtění bude bez problému jezdit za 5,6 l na 100 km. S palivovou nádrží o objemu 55 litrů se tak bez problému dají ujet na jeden zátah vyšší stovky kilometrů. Nutné je podotknout, že s novou generací vozu se již nedočkáme většího provedení Tiguan Allspace. Stejně tak končí ostré provedení Tiguan R. Důvodem je značný přechod na elektromobilitu, kam míří ušetřené finance za vývoj těchto dvou variant. Testovaný vůz pak na mě zanechal pozitivní dojmy a mohu mu vyčíst jen minimum nedostatků. Mezi ty se řadí absence pohonu všech kol u méně výkonných verzí a také fakt, že i ve výbavě Elegance je nutné připlácet za velkou část luxusní výbavy.
Foto: Roman Havlín, fDrive.cz
Chytrému netřeba vysvětlovat, už tahle poznámka mi přijde zbytečná.
Přeji pěkný den. :-)