Do testu jsme si před koncem letošního roku vzali již po druhé nejnovější generaci Volkswagenu Tiguan, která oproti dříve testované verzi přijela s plug-in hybridní technikou. Ta se opět skládá z benzinového motoru 1.5 eTSI, který je doplněn o elektromotor. Kombinovaný výkon soustavy činí 272 koní a i když by se mohlo zdát, že tohle je vrchol nabídky, není tomu tak. Ve skutečnosti se totiž zájemci o hodně dynamické svezení musí poohlédnout po motorizaci 2.0 TSI, která nabízí lehce menší výkon, ale o dost hbitější dynamiku a vyšší maximální rychlost. Námi testovaná verze myslí na spotřebu a na plně nabitou baterii o čisté kapacitě 19,4 kWh lze ujet okolo 90 km v zimním provozu.
To je významné plus, díky kterému se verze PHEV rozhodně vyplatí. Aby toho nebylo málo, Volkswagen myslel na komfort uživatele vozidla v rámci nabíjecích procesů. Tiguan s touto technikou je schopný nabíjení na DC nabíjecí stanici výkonem až 40 kW, takže plně nabitá baterie je otázkou cca 40 minut. Je ale potřeba nabíjecí stanici předem zadat do navigace, protože jakmile to neuděláte, baterie bude ochotna přijímat nabíjecí výkon jen lehce přes 30 kW. Při každém nastartování vozu musíme v palubním menu vozidla aktivovat, zda chceme čistě hybridní, nebo elektrický režim. Kdo na to zapomene, nebo to nebude řešit, jednoduše mu tento Tiguan pojede vždy na elektřinu, a to až do chvíle, než se baterka vybije.
Velkou chválu si zaslouží nejen úsporné pohonné ústrojí, ale do kolen jsme doslova šli z výkonu a práce hlavních IQ.Light Matrix světlometů. Zatímco nedávno testované vozy Škoda Kodiaq a Superb taktéž nabízely obstojně svítící LED Matrix techniku, Tiguan třetí generace strčí jejich techniku hravě do kapsy. V samostatném článku se budeme věnovat tomu, jak nový Tiguan svítí a ukážeme vám, jak to vypadá v praxi. Co se týče spotřeby za aktuálně ujetých 310 km, palubní počítač hlásí 4,7 litru na 100 km. Adaptivní podvozek DCC+ by mohl být o něco měkčí a také nám chybí možnost pořídit si tuto verzi s pohonem všech kol.
Technické parametry Volkswagen Tiguan (2024) PHEV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 540 × 1 842 × 1 670 mm, 1 880 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 200 kW, 272 koní, točivý moment: 400 Nm |
Baterie | 25,7 kWh (19,4 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 1 415 900 Kč |