Právě testujeme plug-in hybridní Volkswagen Tiguan R-line

Právě testujeme plug-in hybridní Volkswagen Tiguan R-line
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Kombinovaný výkon plug-in hybridu činí 272 koní
  • Na plně nabitou baterii jsme v zimním počasí ujeli 90 km
  • Těší nás přítomnost DC nabíjení a naprosto bezkonkurenční LED světlomety

Do testu jsme si před koncem letošního roku vzali již po druhé nejnovější generaci Volkswagenu Tiguan, která oproti dříve testované verzi přijela s plug-in hybridní technikou. Ta se opět skládá z benzinového motoru 1.5 eTSI, který je doplněn o elektromotor. Kombinovaný výkon soustavy činí 272 koní a i když by se mohlo zdát, že tohle je vrchol nabídky, není tomu tak. Ve skutečnosti se totiž zájemci o hodně dynamické svezení musí poohlédnout po motorizaci 2.0 TSI, která nabízí lehce menší výkon, ale o dost hbitější dynamiku a vyšší maximální rychlost. Námi testovaná verze myslí na spotřebu a na plně nabitou baterii o čisté kapacitě 19,4 kWh lze ujet okolo 90 km v zimním provozu.

To je významné plus, díky kterému se verze PHEV rozhodně vyplatí. Aby toho nebylo málo, Volkswagen myslel na komfort uživatele vozidla v rámci nabíjecích procesů. Tiguan s touto technikou je schopný nabíjení na DC nabíjecí stanici výkonem až 40 kW, takže plně nabitá baterie je otázkou cca 40 minut. Je ale potřeba nabíjecí stanici předem zadat do navigace, protože jakmile to neuděláte, baterie bude ochotna přijímat nabíjecí výkon jen lehce přes 30 kW. Při každém nastartování vozu musíme v palubním menu vozidla aktivovat, zda chceme čistě hybridní, nebo elektrický režim. Kdo na to zapomene, nebo to nebude řešit, jednoduše mu tento Tiguan pojede vždy na elektřinu, a to až do chvíle, než se baterka vybije.

Velkou chválu si zaslouží nejen úsporné pohonné ústrojí, ale do kolen jsme doslova šli z výkonu a práce hlavních IQ.Light Matrix světlometů. Zatímco nedávno testované vozy Škoda Kodiaq a Superb taktéž nabízely obstojně svítící LED Matrix techniku, Tiguan třetí generace strčí jejich techniku hravě do kapsy. V samostatném článku se budeme věnovat tomu, jak nový Tiguan svítí a ukážeme vám, jak to vypadá v praxi. Co se týče spotřeby za aktuálně ujetých 310 km, palubní počítač hlásí 4,7 litru na 100 km. Adaptivní podvozek DCC+ by mohl být o něco měkčí a také nám chybí možnost pořídit si tuto verzi s pohonem všech kol.

Technické parametry Volkswagen Tiguan (2024) PHEV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 540 × 1 842 × 1 670 mm, 1 880 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon200 kW, 272 koní, točivý moment: 400 Nm
Baterie25,7 kWh (19,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 415 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze