Elektrický liftback vyšší střední třídy, Volkswagen ID.7, jsme už v testu měli a kolega o něm napsal, že je to nenápadný elegán s velkými ambicemi. Nyní jej máme v redakci podruhé a zaměříme se na jeho reálnou spotřebu v rámci testu Zaostřeno na spotřebu. Pokud vás ale na tomto autě zajímá i něco jiného, můžete se ptát v komentářích.
Před testem reálné spotřeby v rámci seriálu Zaostřeno na spotřebu vždy nabijeme auto na 100 %, abychom opětovným plným nabitím na konci testu a sečtením všech nabíjení zjistili reálnou spotřebu podle nabíjení. S Volkswagenem ID.7 jsem před prvním plným nabitím od začátku testu ujel 45 km, z nichž byla větší část po městě, protože po vyzvednutí auta v Butovicích jsem jel do centra Prahy a následně do Berouna. Po dálnici jsem tedy ujel z této vzdálenosti cca 18 km (maximální povolenou rychlostí, pokud to situace dovolila) a zbytek byla jízda po městě. Palubní počítač ukázal hezkou spotřebu 13,4 kWh/100 km. Vypadá to tedy, že efektivnější technika pohonu vylepšené platformy MEB spolu s aerodynamickou karoserií vedou k nízké spotřebě. Ale více budeme vědět až po testu spotřeby.
V minulém testu se kolega zaměřil i na dálniční spotřebu a nabíjení, přičemž nabíjecí křivku testoval do hodnoty 75 % SoC, kdy se Volkswagen ID.7 ještě nabíjel výkonem 77 kW. To je poměrně solidní, ale stejně mě příjemně překvapilo, že při nabíjení v SoC 90 %, kdy jsem začínal nabíjení do plna před začátkem testu spotřeby, se auto nabíjelo výkonem ještě 45 kW. Po nabití na 100 % mi pak auto ukázalo dojezd 566 km. Co na tyto hodnoty říkáte?
Co dalšího vás na Volkswagenu ID.7 zajímá? Dotazy můžete psát do komentářů pod tento článek.
Technické parametry Volkswagen ID.7 Pro
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 961 × 1 520 × 1 862 mm, 2 172 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 286 koní |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 175 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,2 kWh / 100 km, dojezd: 615 km |
Cena od | 1 329 900 Kč |
Tu cestu znám, dovolím si tvrdit, že to je hodně dobrá spotřeba. Z Butovic do centra je to samozřejmě z kopce, ale pak do Berouna zase celá cesta do kopce až do Rudné a tam ta spotřeba naskakuje. Předpokládám, že bylo venku teplo.