Testujeme reálnou spotřebu elektromobilu Volkswagen ID.7

Ptejte se na to, co vás zajímá
8
Testujeme reálnou spotřebu elektromobilu Volkswagen ID.7
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • V redakčním testu máme znovu Volkswagen ID.7
  • Tentokrát se zaměřujeme na jeho reálnou spotřebu
  • Pokud vás zajímá něco dalšího, ptejte se pod článkem

Elektrický liftback vyšší střední třídy, Volkswagen ID.7, jsme už v testu měli a kolega o něm napsal, že je to nenápadný elegán s velkými ambicemi. Nyní jej máme v redakci podruhé a zaměříme se na jeho reálnou spotřebu v rámci testu Zaostřeno na spotřebu. Pokud vás ale na tomto autě zajímá i něco jiného, můžete se ptát v komentářích.

Před testem reálné spotřeby v rámci seriálu Zaostřeno na spotřebu vždy nabijeme auto na 100 %, abychom opětovným plným nabitím na konci testu a sečtením všech nabíjení zjistili reálnou spotřebu podle nabíjení. S Volkswagenem ID.7 jsem před prvním plným nabitím od začátku testu ujel 45 km, z nichž byla větší část po městě, protože po vyzvednutí auta v Butovicích jsem jel do centra Prahy a následně do Berouna. Po dálnici jsem tedy ujel z této vzdálenosti cca 18 km (maximální povolenou rychlostí, pokud to situace dovolila) a zbytek byla jízda po městě. Palubní počítač ukázal hezkou spotřebu 13,4 kWh/100 km. Vypadá to tedy, že efektivnější technika pohonu vylepšené platformy MEB spolu s aerodynamickou karoserií vedou k nízké spotřebě. Ale více budeme vědět až po testu spotřeby.

V minulém testu se kolega zaměřil i na dálniční spotřebu a nabíjení, přičemž nabíjecí křivku testoval do hodnoty 75 % SoC, kdy se Volkswagen ID.7 ještě nabíjel výkonem 77 kW. To je poměrně solidní, ale stejně mě příjemně překvapilo, že při nabíjení v SoC 90 %, kdy jsem začínal nabíjení do plna před začátkem testu spotřeby, se auto nabíjelo výkonem ještě 45 kW. Po nabití na 100 % mi pak auto ukázalo dojezd 566 km. Co na tyto hodnoty říkáte?

Co dalšího vás na Volkswagenu ID.7 zajímá? Dotazy můžete psát do komentářů pod tento článek.

Technické parametry Volkswagen ID.7 Pro

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 961 × 1 520 × 1 862 mm, 2 172 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 286 koní
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 175 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,2 kWh / 100 km, dojezd: 615 km
Cena od1 329 900 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
...po vyzvednutí auta v Butovicích jsem jel do centra Prahy a následně do Berouna. Po dálnici jsem tedy ujel z této vzdálenosti cca 18 km (maximální povolenou rychlostí, pokud to situace dovolila) a zbytek byla jízda po městě. Palubní počítač ukázal hezkou spotřebu 13,4 kWh/100 km.

Tu cestu znám, dovolím si tvrdit, že to je hodně dobrá spotřeba. Z Butovic do centra je to samozřejmě z kopce, ale pak do Berouna zase celá cesta do kopce až do Rudné a tam ta spotřeba naskakuje. Předpokládám, že bylo venku teplo.
Petr Basa
Petr Basa
Jestli budete uvádět výkony, jakými auto nabíjí v 75% SoC, 80% SoC atd., bude to jistě fajn, ale rozhodně by mě stejně tak, a možná ještě více zajímalo, jak dlouho bude trvat nabití z nějaké hodnoty do jiné hodnoty. Například časový průběh nabíjení ze 60% SoC do 70%, do 80%, do 90%, do 100% SoC.
Pavel Jirka
Pavel Jirka
Teď na jaře běžně okraj Prahy - centrum a zpět za 13-14 se způsobem jízdy jako s jakýmkoliv jiným autem. Asi by se dalo dosáhnout i 12, ale to by už chtělo snahu

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze