Renault na konci loňského roku představil druhou generaci malé elektrické dodávky pod názvem Kangoo Van E-Tech. Ta vstoupila na český trh letos v červenci a nyní se nám dostala do redakčního testu. Právě ji testujeme, tak se v komentářích pod článkem můžete ptát na to, co vás o tomto autě zajímá.
Technické parametry Renault Kangoo Van (2021) E-Tech EV45
Kompletní specifikaceKonstrukce | dodávka, 4 486 × 1 860 × 1 808 mm, 1 608 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 90 kW, 122 koní, točivý moment: 245 Nm |
Baterie | 45 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 85 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 300 km |
Cena od | 797 000 Kč |
Když jsem auto přebíral, nebylo plně nabité a prvních cca 50 kilometrů jsem ujel s velmi lehkou nohou. Palubní počítač, který spolu s celým infotainmentem pochází z vozu Renault Zoe, ukázal krásnou spotřebu 10,9 kWh/100 km. Bylo to ale mimo dálnice a zatímco začátek byl v Praze na Zličíně (přes 350 m n.m.), cíl byl v Berouně, tedy mírně přes 200 m n.m. To se samozřejmě na spotřebě také projevilo. Po nabití v Berouně ukázal infotainment dojezd 299 km, což je téměř hodnota normovaného dojezdu. Od nabití ale jezdím na horní hranici rychlostních limitů a v kombinovaném provozu. Uvidíme, zda se Renault Kangoo Van E-Tech alespoň přiblíží normovanému dojezdu 300 km dle WLTP, když i cíl bude na stejném místě, jako je standardem v našich testech spotřeby. Zatím se spotřeba pohybuje okolo 16 kWh/100 km, což by při kapacitě baterie 45 kWh znamenalo dojezd okolo 280 kilometrů.
Renault Kangoo Van E-Tech má spoustu vychytávek
Zajímavé na Renaultu Kangoo Van je to, že vpravo nemá B sloupek, takže po otevření posuvných dveří i pravých předních dveří vznikne velký vstupní otvor z boku. Navíc má možnost sklopení sedačky spolujezdce a otočení ochranné mříže (oddělující kabinu od nákladového prostoru) tak, že je napravo od řidiče. Lze tak převážet i dlouhé předměty, protože je možné využít celou délku interiéru až k palubní desce před spolujezdcem. A dalším zajímavým řešením je velmi drsná podlaha (připomínající smirkový papír), takže volně položené předměty po ní nejezdí. Je tu tedy spousta praktických vychytávek.
Pokud vás na tomto autě něco konkrétního zajímá, ptejte se v komentářích pod tímto článkem. V testu se zaměřím i na tyto aspekty. Mimochodem, možná se dočkáme i dalších variant tohoto modelu. Něco může naznačit třeba studie Renault Hippie Caviar Motel.