Renault Kangoo E-Tech
test

Renault Kangoo E-Tech

Schopný pracant do města
5

Renault Kangoo Van E-Tech je kompaktní elektrická dodávka, uvnitř které nalezneme několik praktických vychytávek pro převoz nákladu. Díky nim dokáže například převézt delší předměty, než je v této třídě běžné. Jako pracovní auto by ale mělo zvládnout pracovní den ideálně bez nutnosti nabíjení. Jak si vede v tomto ohledu?

Renault na konci roku 2021 představil druhou generaci malé elektrické dodávky pod názvem Kangoo Van E-Tech. Ta vstoupila na český trh letos v červenci roku 2022, ale zatím byly registrace v Česku jen v řádu desítek kusů. Čím to je, když spousta dodávek slouží jako rozvoz po městech, kde dává elektrický pohon jednoznačně největší smysl?

Prvních cca 50 kilometrů po převzetí vozu jsem ujel s velmi lehkou nohou. Palubní počítač, který spolu s celým infotainmentem pochází z Renaultu Zoe, ukázal krásnou spotřebu 10,9 kWh/100 km. Bylo to ale mimo dálnice a zatímco začátek byl v Praze na Zličíně (přes 350 m n.m.), cíl byl v Berouně, tedy mírně přes 200 m n.m. To se samozřejmě na spotřebě také projevilo. Po nabití v Berouně ukázal infotainment dojezd 299 km, což je téměř hodnota normovaného dojezdu. Od nabití jsem ale jezdil na horní hranici rychlostních limitů a v kombinovaném provozu, abych vyzkoušel, zda se Renault Kangoo Van E-Tech alespoň přiblíží normovanému dojezdu 300 km dle WLTP, když i cíl bude na stejném místě (a ve stejné nadmořské výšce), jako je standardem v našich testech spotřeby.

Technické parametry Renault Kangoo Van (2021) E-Tech EV45

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, 4 486 × 1 860 × 1 808 mm, 1 608 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon90 kW, 122 koní, točivý moment: 245 Nm
Baterie45 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 85 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 300 km
Cena od925 650 Kč

Zpočátku se po městě spotřeba pohybovala okolo 16 kWh/100 km, což by při kapacitě baterie 45 kWh znamenalo dojezd okolo 280 kilometrů. Když jsem ale absolvoval několik jízd po dálnici mezi Berounem a Prahou, stoupla přes 20 kWh/100 km. Nakonec jsem ujel od nabíjení 127,4 km se spotřebou 22 kWh/100 km a zbývající dojezd podle auta byl 58 kilometrů. V baterii zbylo 28 %, takže podle procent by byl dojezd 176 kilometrů, součet ujeté vzdálenosti a zbývajícího dojezdu by vyšel na 185 kilometrů. Tak jako tak, byl by méně než 200 kilometrů, což ukazuje na to, že nejde o vůz na dálnice. Zároveň jsem ale přesvědčen, že jako rozvážkové auto po městě by bylo Kangoo E-Tech ideální.

Pokud jde o jízdní vlastnosti, 90 kW vozu nezajistí žádnou ohromující dynamiku, ale zejména v nižších rychlostech po městě je dynamika na poměry dodávek nadprůměrná. Jízdní vlastnosti v zatáčkách také na dodávku považuji za mírně nadprůměrné. Pomáhá jim zejména níže položené těžiště díky bateriím v podlaze. Komfort podvozku pak považuji za průměrný.

Renault Kangoo Van E-Tech má spoustu vychytávek

Zajímavé na Renaultu Kangoo Van je to, že vpravo nemá B sloupek, takže po otevření posuvných dveří i pravých předních dveří vznikne velký vstupní otvor z boku. Navíc má možnost sklopení sedačky spolujezdce a otočení ochranné mříže (oddělující kabinu od nákladového prostoru) tak, že je napravo od řidiče. Lze tak převážet i dlouhé předměty, protože je možné využít celou délku interiéru až k palubní desce před spolujezdcem. A dalším zajímavým řešením je velmi drsná podlaha (připomínající smirkový papír), takže volně položené předměty po ní nejezdí. Je tu tedy spousta praktických vychytávek.

Nevýhodou pak je, že dodávky nemají odhlučněné zadní blatníky jako osobní auta. Jelikož Renault Kangoo E-Tech má místo pravé části stěny za kabinou pouze mříž, znamená to, že řidič slyší opravdu každý kamínek v blatníku. V tomto případě by se tedy hodilo mít více odhlučněné blatníky. Jinak pracoviště řidiče odpovídá užitkovému autu, nenalezneme tu měkčené plasty, ale interiér je funkční. Oceňuji Apple CarPlay, což v dodávkách nebývalo standardem. V městských kolonách se řidiči kurýrní služby nepochybně hodí možnost pustit například Waze nebo Goole Mapy přímo na displeji v autě.

Můj závěr tedy je, že jde o povedenou elektrickou dodávku, která díky chytrému řešení nabízí výrazně větší vstupní otvor, než je v této třídě běžné, a zároveň možnost převážet delší předměty, například žebřík, trubky atp. Jde ale o auto hlavně do městského a příměstského provozu, nicméně jak pro kurýry a rozvážkové služby, tak pro různé dělníky s akčním rádiusem po městě bude nepochybně praktickým pomocníkem.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

renault-kangoo-van-2021
Klady
  • praktické prodloužení nákladového prostoru
  • solidní dojezd ve městě
Zápory
  • špatné odhlučnění zadních blatníků
  • vysoká spotřeba na dálnici
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Za mě je chybějící B sloubek na pravé straně úplně geniální. Mimo jiné, měl to malý MPV vůz Ford-B. Přijde mi to geniální.

V článku mi trochu chybí údaje o cenách, ale tak pořád můžu skočit na web Renultu a zjistit slevu před slevou u místního "dííílera".

Za mě je to hodně povedené auto, pokud je rozumně nastavena cena při poměrně menší baterii.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Tak dobře, podíval jsem se na ceny. Bez dotace na auto a dobíjecí místo bych o tom nepřemýšlel. Ceny jsou nastaveny na dotování / s dotacemi, což asi dává smysl pro automobilku, ale bez nich bych do toho určitě nešel.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze