Renault uvádí již druhou generaci elektrické verze své kompaktní integrované dodávky Kangoo. Zatímco Kangoo Z.E. v roce 2011 bylo průkopníkem, Kangoo Van E-tech o 11 let později vstoupí do rychle se přiostřující konkurence, zejména ze strany domácích, francouzských automobilek. Renault je si této situace dobře vědom a nové elektrické Kangoo dostalo parametry, které se v řadě ohledů konkurenční dvojici Citroën ë-Berlingo a Peugeot e-Partner do značné míry podobají.
Velkou konkurenční výhodou Renaultu bude rychlá třífázová nabíječka 22 kW, umožňující rychlé dobíjení i v domácím či firemním prostředím. Ta však bude, stejně jako 80kW DC nabíjení, k dispozici pouze za příplatek. V něm je zahrnut i termomanagement baterie a pravděpodobně i tepelné čerpadlo (formulace v originální tiskové zprávě je v tomto ohledu poněkud nejasná). To ale do výbavy bude patřit tak jako tak. Stejně tak bude standardem třífázové nabíjení, ovšem o polovičním příkonu 11 kW. Baterie s využitelnou kapacitou 45 kWh by měla stačit až na 300 km podle WLTP, což znamená, že Kangoo by mělo být úspornější než konkurenční dvojka. Ta totiž se stejnou kapacitou nabízí o 10 % menší akční rádius.
Na druhou stranu je Renault trochu skromnější s výkonem elektromotoru 90 kW (122 k)/245 Nm (konkurence 100 kW/260 Nm), což vyvažuje šestipolohovým voličem jízdních režimů, v jehož rámci půjde mj. vybírat ze tří úrovní rekuperace. Nabídka příplatků obsahuje mj. 10" digitální přístrojový štít či vyhřívání sedadel, volantu a čelního skla. Velkým trumfem by měla být přepravní kapacita, nijak neumenšená proti spalovacím verzím. Kratší verze naloží až 3,9 m3, prodloužená pak 4,9 m3, při nosnosti 600, resp. 800 kg. To jsou lepší hodnoty než u konkurence, stejně jako schopnost utáhnout až 1 500kg brzděný přívěs. Samozřejmě tu máme i unikátní nakládací prostor vpravo bez pevného B-sloupku.
Nákladní Kangoo vzniká spolu s osobním Kangoo i odznakovými verzemi Nissan a Mercedes-Benz ve francouzské továrně Maubeuge, do níž koncern za tím účelem investoval 450 milionů eur (11,4 miliardy korun) a rovnou jí vybudovat i baterkárnu. Elektromotory a palubní nabíječky pak vznikají ve specializované továrně v normanském Cléonu. Dodávka se oficiálně představí na veletrhu Solutrans v Lyonu, konaném od 16. do 20. listopadu, na evropské trhy pak dorazí na jaře 2022.