Škoda Enyaq je prvním elektrickým SUV v historii značky a nyní přišel čas uspokojit i ty nejnáročnější povahy. To má na starosti výbava Laurin & Klement, která od první poloviny 90. let minulého století přináší tu nejlepší výbavu, co se dá do vozidel Škoda pořídit. V případě Enyaqu L&K jsme do testu zvolili provedení se zadním náhonem, které nese obchodní označení „85“. Ve standardní výbavě testovaného vozu jsou platinově šedé doplňky v předním i zadním nárazníku a na zpětných zrcátkách. Dále nechybí 20“ kola, Matrix-LED přední světlomety, TOP LED zadní svítilny a také osvětlená čelní maska Crystal Face se 131 diodami a chromovaným rámečkem. To ale stále není vše. V kabině nás hýčkají celokožená sedadla s možností výhřevu a odvětrávání (opět standard), stejně tak nechybí všitá loga Laurin & Klement na opěrkách hlavy a logo na spodním rameni volantu.
Obchodní název Enyaq 85 pak v sobě skrývá novinku v podobě zcela jiného elektromotoru. Ten dostal označení AP550, je vyráběný v německém Kasselu a standardem je výkon 210 kW a 545 Nm točivého momentu. Kromě mnohem lepší dynamiky a vyšší maximální rychlosti výrobce zaručuje nižší spotřebu elektrické energie. Už teď víme, že zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 6,7 sekundy je zcela reálné. Jedná se o významné zlepšení proti předchůdci s časem 8,6 sekundy. Po ujetí 170 km zatím evidujeme spotřebu 17,8 kWh na 100 km a hlavním teritoriem je zatím město a částečně dálnice. Vždy ale využíváme jízdní režim Normal. Teprve ve velkém testu se zaměříme na spotřebu v ostřejším režimu Sport. Standardem pro výbavu Laurin & Klement je adaptivní podvozek DCC, což je dalším plusem pro testovaný vůz.
Pokud by vás zajímaly nedostatky, je potřeba myslet například na to, že pod 1,5 milionu Kč toto provedení nekoupíte. Stejně tak i pro nejvyšší výbavu L&K existuje další várka příplatků, kdy lze zvolit ještě větší a hezčí disky kol, jiné odstíny karoserie či další prvky výbavy nad rámec té testované. Již nyní ale musíme uznat, že vozidlu to náramně sluší, jeho výbava je i bez příplatků velmi bohatá a jak to tak vypadá, nový elektromotor se opravdu z velké míry podílí na nižší spotřebě.
Technické parametry Škoda Enyaq (2020) 85
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 1 998 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 286 koní, točivý moment: 545 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 562 km |
Cena od | 1 129 000 Kč |
Pak se automobilky diví , že to lidi nekupují, když se takhle nepokrytě lže v technických specifikacích.
Prostě se zdá že tato auta žerou 21kwh/100 průměr včetně ztrát a tečka. ID.4 Enyaq Y atd atd