Nejvýkonnější Kia v historii je plně elektrická a nástupce modelu Stinger se vůbec nemusí stydět za své dovednosti. Testované provedení GT je dokonalým sportovním vozem, který nenechal nic náhodě a pro svého majitele má schovaných hned několik trumfů. S vozem jsme zatím ujeli 800 km a každou jízdu nás opakovaně dostává nenucená lehkost, s jakou auto umí nabírat tempo ve sportovním a GT režimu. Právě ve druhém zmíněném je odblokován plný výkon 585 koní a dle našeho měření je zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 3,5 sekundy naprosto reálné. Na vlhkém povrchu jsme evidovali čas jen o 0,1 setiny horší.
A jelikož aktuálně testujeme takřka okruhové náčiní, v kabině nechybí sportovní skořepinová sedadla s tuhými bočnicemi. Snad jen kožený volant je naprosto stejný jako u všech ostatních verzí modelu EV6, což nám přijde škoda. Naopak přibylo zeleně jedovaté tlačítko GT, po jehož spuštění se verze GT stává nebezpečně rychlou střelou, která na dálnici dokáže potrápit kdejaké sportovní BMW s logem M nebo vozy Mercedes-AMG. Maximální rychlost zde totiž končí až u hranice 260 km/h, kde zasáhne elektronický omezovač rychlosti. Brutalita, s jakou umí EV6 GT zrychlovat, je nevídaná, ještě rychlejší umí být jen vozy jako Porsche Taycan Turbo nebo Tesla Model X .
A nevýhody? Při běžné jízdě ve městě je podvozek velmi tuhý a postrádá komfortní režim. Rozměrnější postavy se pak budou cítit dost nepohodlně v úzkých manuálně nastavitelných závodních sedačkách. Elektrické ovládání s pamětí zde nehledejte, a to ani v příplatkové výbavě. Extrémní jízdní tempo umí baterii vozu vyčerpat po ujetí 210 km, s čímž se ale nejspíše tak trošku počítá. Naopak, kdo se bude schopný udržet, podaří se mu stejně jako nám jezdit za 21 kWh na 100 km. To je dost solidní vzhledem k výkonu a povaze vozu. Zbylé dojmy si ale necháme na klasický test, ve kterém se dozvíte mnohem více podrobností o tom aktuálně nejrychlejším z rodiny vozů Kia.