Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo
test

Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo

Zaostřeno na technologie
1

Honda jakoby v naší zemi neměla zrovna na růžích ustláno, přitom jsou to celosvětově jedny z nejlépe prodávaných aut. Do testu se nám dostala Honda HR-V, o které se moc neví a na poli menších crossoverů stojí někde na pozadí. V Česku hraje prim především Škoda Kamiq, ale špatně si nevede ani Toyota C-HR. Jak si s nováčky dokáže poradit relativně stará Honda, která má navíc v paletě pouze jednu motorizaci?

Model HR-V je na trhu již od roku 2015 a i přes facelift na něm poznáte zub času. Zepředu se facelift projevil více, díky tomu se vůz přiblížil většímu CR-V. Vzadu už je situace horší, facelift na vzhledu moc nezměnil a přitažlivý crossover si většina z nás asi představuje jinak. Ještě, že se k nám dostala bílá varianta Sport s černými doplňky a koly, které situaci částečně zachraňují. Zajímavostí je schovaná klika zadních dveří, která dodává pocit kupé. Podobné řešení nabízí právě i konkurenční Toyota.

Rozměry se řadí někam doprostřed konkurence. Na délku naměříte 4 346 mm, na šířku 1 790 mm a na výšku 1 605 mm. Nejvyšší verze Sport nabídne také 18palcová kola s pneumatikami o rozměru 225/50. Do terénu si však radši moc netroufejte. Lesklé plasty kolem nárazníků a prahů ve výbavě Sport by mohly přijít k úhoně. Jinak ale verze Sport vypadá o mnoho lépe, například také díky jiné grafice předních světel s technologií LED.

Uvnitř vás možná lehce překvapí černočervené čalounění. Sedadla jsou ale pohodlná a mají dostatečné boční vedení. Doslova čerstvý vzduch přináší ovládání klimatizace pomocí dotykového panelu: klasický hardwarový ovladač by ale možná byl praktičtější. Volant se dobře drží, jen mě překvapila mřížka ve spodní části, na můj vkus je navíc na volantu poměrně hodně tlačítek. Digitální přístrojový štít zde nečekejte. V jednom ze tří tubusů se skrývá displej, který ale není barevný a zobrazí pouze základní informace palubního počítače, jako je spotřeba, průměrná rychlost nebo dojezd.

Z hlediska prostoru je zde vše v pořádku a jinak tomu není ani na zadních sedadlech. Opět vás neminou levnější plasty, to už je ale úděl menších neprémiových crossoverů celkově. Prostorný je také zavazadlový prostor, který nabízí objem 470 litrů se zadními sedadly v základní poloze a 1 533 litrů se sklopenými. Zajímavostí je, že zadní sedadla můžete sklopit i obráceně směrem k hlavové opěrce. Tím získáte za předními sedadly prostor pro vysoké předměty.

Infotainment Honda CONNECT se 7palcovým displejem si můžete individuálně přizpůsobit fotografiemi. Systém běží na Androidu a prošel pravděpodobně nějakými updaty. Už se neseká a zvládne technologie MirrorLink, AppleCarPlay a Android Auto. Celkově jde spíš o slabší systém, kterému chybí celkové propojení s vozem a působí lehce aftermarketově. Dokáže vám ale poskytnout dopravní informace v reálném čase, upozornění na rychlostní limity a aktualizaci map zdarma po dobu 4 let.

Co se týče bezpečnostních systémů, není Honda rozhodně pozadu, provedení by však šlo zvládnout lépe. Například pro mě nejdůležitější protikolizní systém, který sleduje dopravu před vozem a měl by zabránit nejvíce kolizím, funguje pouze do 30 km/h. Auto ani tak nezaručuje dobrzdění, ale spíše minimalizaci škod. Systém proti nechtěnému opuštění z jízdního pruhu neumí zasáhnout do řízení, spokojit se tedy musíte jen s výstražným zvukem. Čtení dopravních značek a automatická dálková světla však fungují bez problémů.

Motorizace 1.5 VTEC TURBO označuje čtyřválec o objemu 1 498 ccm. V naší silnější variantě je motor naladěn na 182 koní a 240 Nm točivého momentu, což mu stačí k pokoření stokilometrové hranice za 8,6 vteřiny a maximální rychlost činí 215 km/h. Auto je velice hbité a na crossover působí velmi lehkým dojmem, aby také ne, vždyť má 1 452 kg. Převodovka CVT se ale k rychlé jízdě moc nehodí a líbí se jí spíš klidnější styl. S manuálem by naopak mohla být s autem docela zábava.

Při klidné jízdě se vám auto odmění výbornou spotřebou. Pokud nebudete jezdit vyloženě brzda-plyn, na okreskách vám ubude zhruba 6 litrů každých 100 kilometrů. Dálniční tempo si vyžádalo při dodržování rychlostních limitů 7,2 litru na 100 km a město jsem průměrně zvládl zhruba za 7,5 litru na 100 kilometrů. Benzin vám tedy z 50litrové nádrže nebude mizet před očima. Pokud byste chtěli jiný motor, máte smůlu. V HR-V dostanete jen tento: naladěný na 130 koní, respektive našich 182.

Honda HR-V

Honda HR-V je v zásadě velice konkurenceschopné auto, což dokazuje i cenovkou 484 900 Kč v základní výbavě. Nejvyšší výbava i s automatickou CVT převodovkou přijde na 664 900 Kč, což není nejhorší. Za takovou cenu získáte dostatek vnitřního prostoru, ale také dynamické auto s pěkným zvukem. Uvnitř mě mrzí technologie, které by šly určitě posunout na další úroveň. Lépe by se daly zpracovat jak středové budíky, tak i bezpečnostní asistenti. Radost by mi samozřejmě udělal i nějaký úspornější hybridní systém, absence dieselu mě v městském crossoveru zrovna netrápí.

Klady
  • slušná cena
  • vnitřní prostor
  • dynamika
Zápory
  • zastaralé technologie
  • pouze jedna motorizace
  • levné plasty v interiéru
Diskuze ke článku
Dobrý den, v tomto článku je chyba. Tohle auto jsem si koupil už 2x. Jednou v roce 2017 a nově tento rok. Píšete, že protikolizní systém funguje jen do 30km/h. To, ale není pravda. Dále jako minus uvádíte, že Honda nabízí jen jednu motorizaci. To také není pravda. Pro Evropu Honda nabízí dva motory. Jeden atmosférický (super motor, jen musím člověk umět řadit) a druhý turbo vámi testovaný. Dále, co opravdu nepochopím proč píšete, že volant má spousty tlačítek. Má jich mnohem méně než nabízí německá auta.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze