Vývoj systémů asistované jízdy nejde u Tesly tak rychle ani úspěšně, jak Elon Musk zpočátku předpokládal. Fanoušci systému FSD, kteří si jej zaplatili (a dokonce jej Tesla zdražila), se za svých 200 000 korun, či adekvátní částku v jiných měnách, stále nedočkali funkčního a legálně použitelného systému, na nějž někteří čekají již několik let. A ještě někteří z nich slouží Tesle jako bezplatní betatesteři. Možná právě proto byla z příslušného vývojového oddělení při nedávném propouštění vyhozena třetina zaměstnanců a čerstvě na Twitteru oznámil odchod i šéf týmu, zkušený vývojář Andrej Karpathy. Těžko se dozvíme, z které strany přišlo finální rozhodnutí, pravdou ale je, že tým v posledních měsících nepředváděl právě oslnivé výsledky.
It’s been a great pleasure to help Tesla towards its goals over the last 5 years and a difficult decision to part ways. In that time, Autopilot graduated from lane keeping to city streets and I look forward to seeing the exceptionally strong Autopilot team continue that momentum.
— Andrej Karpathy (@karpathy) July 13, 2022
Oficiálního vyjádření k odchodu jednoho z klíčových vývojářů se od Tesly pravděpodobně opět nedočkáme, takže můžeme nad jeho důvodem jen spekulovat. Pravdou ale je, že zavádění autonomního řízení, o němž většina zúčastněných stran ještě nedávno mluvila velice optimisticky, není rychlé ani snadné. A praxe ukazuje, že bezchybný robot předpokládající, že okolní svět je rovněž bezchybný, mezi lidské řidiče zatím nepatří.
Proste ridit auto pocitacem je Muskuv sen z rise scifi.
Staci se podivat jaky pokrok udelali auta v samocinnem parkovani.
Poprve jsem to mel v aute, ktere jsem koupil pred 12ti lety. Bylo to pekne na chlubeni, ale kazdou chvili to zaparkovalo daleko od chodniku, nakrivo atd. a jeste to bylo hrozne pomale a zdlouhave, takze jsem to nepouzival a radeji parkoval sam.
Ted to mam v Tesle a co by jste rekli? Radeji parkuji sam…
Mimochodem na to srovnani me privedlo zaslechnuti rozhovoru na ulici kdy nejakej chlapik rikal druhemu “ono to vzdycky zaparkuje daleko od obrubniku, takze pokazde vycnivam a tak to radeji nepouzivam”.
O tom jaky pokrok udelali za poslednich pet let s FSD nema ani cenu se rozepisovat.
Byla by to snuska nadavek jak totalne zkriplili puvodne pouzitelne asystencni systemy udrzovani v pruzich s adaptivnim tempomatem na naprosto nepouzitelny system “autopilota” 3.0.
Mimochodem, kdyz vidim jak maji vynakanej palubni system, ve kterem zaplatuji jednu chybu druhou tak jsem vazne pln optimismu stran autopilota.
A tak je to dnes se vsim. Ruku na srdce, koho alespon jednou tydne nevyprudi nejaka “chytra” technika ten lze sam sobe.