Velké problémy nejspíše čekají americkou Teslu. Ta dle electrek.co nejspíše přijde o vysoké bezpečnostní hodnocení jejích vozů v rámci testů Euro NCAP. Může za to nový systém pro ovládání blikačů, jenž je u facelitu Modelu 3 řešen stisknutím dotykového tlačítka na volantu. Tento krok je dost kontroverzní a ačkoliv to někteří považují za přirozený vývoj, jiní to vidí tak, že Tesla jde příliš daleko. Jedním z odpůrců takového řešení je i organizace Euro NCAP. Ta oznámila, že plánuje zakročit proti „nadužívání dotykové obrazovky“ v nových vozidlech. Agentura uvedla, že pro získání 5hvězdičkového hodnocení budou muset auta mít klasické fyzické ovládání pro ukazatele směru, výstražná světla, stěrače čelního skla, klakson a funkci SOS.
Pokud jedna z těchto věcí bude chybět, automaticky se začnou strhávat body. Třeba Tesla by v tomto případě neodešla s malou ztrátou. Nadužívání dotykových obrazovek je celoodvětvový problém, protože téměř každý výrobce vozidel přesouvá klíčové ovládací prvky na centrální dotykové obrazovky, což nutí řidiče, aby spouštěli oči ze silnice. Tím se zvyšuje riziko nehod. I na bezpečnost hledící automobilka Volvo již pár let zpět implementovala 90 % funkcí klimatizace právě do nitra palubního systému. Nový model EX30 je pak na tom ještě hůře a kromě blinkrů a stěračů se takřka vše ve voze ovládá na velké dotykové obrazovce. To je krajně nebezpečné, proto se dá očekávat, že i to se nebude Euro NCAP líbit. Přísnější hodnocení začne platit za dva roky, od té chvíle lze očekávat, že ne každý nově představený model dostane vysoké bezpečnostní skóre.
Výstražné má taky na tlačítku - na stropě.
Stěrače se dají ovládat také přes volant, není potřeba sahat na displej.
Klakson to má.
Jediné, co bude problém je SOS, na to nemá fyzické tlačítko. Ono proč taky? Po nehodě na něj stejně nikdo nesahá, protože je rád, že je rád, pokud vůbec. Aktivace má probíhat automaticky.