Tesla v Evropě škrtá luxus. Modely S a X si už v Česku nekoupíte

5
Tesla v Evropě škrtá luxus. Modely S a X si už v Česku nekoupíte
Fotografie: Tesla
  • Tesla bez oficiálního oznámení odstranila možnost objednání Modelu S a Modelu X z evropských webů
  • V Česku i dalších zemích místo konfigurátoru zůstává pouze nabídka skladových vozů
  • Oba modely trápí tristní prodeje

Tesla, jak u ní nepřekvapí, v tichosti přestala přijímat nové objednávky na luxusní modely S a X v celé Evropě, včetně České republiky. Z webových stránek automobilky zmizel konfigurátor, kterým si zákazníci dříve volili barvu, výbavu i pohon. Místo tlačítka „Objednat“ je nově dostupná jen volba „Prozkoumejte skladové vozy“, jak se můžete sami přesvědčit na českých stránkách Tesly. V některých zemích včetně Česka se tak stalo již na jaře tohoto roku, nyní se stažení již týká celé Evopy.

Oficiální důvod firma neuvedla, ale čísla mluví jasně. V rámci globálních prodejů za druhé čtvrtletí roku 2025 totiž Tesla dodala přes 373 tisíc Modelů 3 a Y. Modely S a X se naopak propadly do kolonky „ostatní“ s celkovými 10 394 kusy – a to včetně Cybertrucku. Prodeje jsou tedy tristní a každého modelu se prodalo nanejvýš jednotky tisíc kusů.

Řídil jsem Teslu Model X Plaid, nejrychlejší SUV na trhu – První jízdní dojmy

Situace v Evropě je pak ještě výrazně horší. V Německu, největším automobilovém trhu EU, se za prvních šest měsíců prodalo pouhých 58 Modelů S a 59 Modelů X. Pro srovnání – Model Y zde ve stejném období zaznamenal přes 6 300 registrací, jak doplňuje arenaev.com. Vzhledem k tomu, že se Modely S a X vyrábí pro celý svět výhradně v USA, je poměrně logické, že se vzhledem k velmi špatným prodejům jednoduše nevyplatí Tesle tyto modely do Evropy dovážet.

Inovovaná Tesla Model S na vlastní oči. Evropo, těš se! – První dojmy

Odchod vlajkových lodí Tesly z Evropy ovšem může být i dočasný – například kvůli vyprodání předfaceliftových verzí – ale není vyloučeno ani to, že jde o definitivní konec na starém kontinentu. V době, kdy automobilka sází vše na masovou výrobu dostupnějších modelů, dává odstavení ztrátových prémiových vozů navíc o to větší smysl.

Tesla Model S Dual Motor (2022)

Rozměry5 021 × 2 037 × 1 445 mm, 2 170 kg
Výkon504 kW
Baterie100 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd649 km (WLTP)

Tesla Model X (2021) Plaid

Rozměry5 057 × 1 999 × 1 680 mm, 2 464 kg
Výkon760 kW
Baterie100 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd543 km (WLTP)
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
To jsou směšné prodeje a rozhodně to není cenou, prostě není zájem. Jen Rolls-Royce se minulý rok prodalo v Německu 360 kusů, tedy 3 x více.
Kryštof Dostál
Kryštof Dostál
Tesla už tyhle modely u nás neprodává nějakou dobu. Už cca před měsícem jsem se koukal a myslím, že jsem podobnou zprávu četl už mnohem dříve. Třeba před rokem nebo tak něco
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Tak doba kdy byla TMS prakticky jediný supersport mezi EV, je již dávno pryč, trh se rozrostl. A kdybych měl rozpočet na TMS, tak koupim Taycan. A TMX má sice šest míst, jako málo které EV, ale cena je jinde. A už to taky nemá ten Wow efekt jako na začátku. A to, že se prakticky oba modely moc neposunuly, tomu taky nepomáhá.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze