Tesla ustoupila. Havarovaná vozidla zbavila velkého omezení, jenže nevíme proč

1
Tesla ustoupila. Havarovaná vozidla zbavila velkého omezení, jenže nevíme proč
Fotografie: Tesla Motors
  • Západní část světa považuje další využití dílů z havarovaných vozů za ekologický počin
  • Tesla však znepříjemňovala život majitelům, kteří takto opraveným vozem jezdili

Byl to jeden z kroků Tesly, který dlouhodobě štval její fanoušky. Vůz, který byl úřadům nahlášen jako havarovaný a spadl do kolonky „totální škoda“, byl Teslou dálkově natrvalo zbaven možnosti rychlého DC nabíjení. A to u Superchargerů i jiných nabíječek. Tesla to obhajovala bezpečnostními důvody a dokonce si vyhradila možnost právních kroků vůči majiteli, který by neoficiálním zásahem do vozidla tuto možnost reaktivoval.

Zde narážíme na zajímavý kulturní aspekt. Tento postup, který se nám, obyvatelům postkomunistických zemí, odkojeným historkami o bazarech plných životu nebezpečných vraků, posvařovaných po garážích z bůhvíkolika aut s bůhvíjakým původem, zdá jedině správný, naopak Američany a obyvatele západní části světa, kteří tuto zkušenost nemají, pobuřoval. Podle nich se tím Tesla prohřešila vůči vlastním zásadám, mezi něž patří udržitelná ekonomika. A ta zahrnuje i další využití funkčních věcí, v tomto případě použitelných dílů z havarovaných aut. Případně opravu těžce poškozeného auta, pokud dává smysl. Fanoušci dokonce podle elecktrek.co vyzývali Teslu, ať si opravené vozy nejdříve zkontroluje a pak jim možnost rychlého nabíjení vrátí. Bohužel marně.


A najednou je vše jinak. Přišla aktualizace softwaru, která tento problém přinejmenším u části aut odstranila. Bohužel typické pro automobilku je, že zatímco své úspěchy ráda mnohoslovně komentuje, v případech, jako je tento, obvykle mlčí. Ostatně typický je i způsob, jakým se na to vůbec přišlo. Zjistil to, nejspíš náhodou, jakýsi fanoušek, pak se novinka rozšířila po Twitteru stylem „slyšel jsem, že...“. Takže díky často jednosměrné komunikaci Tesly opět netušíme, proč tuto změnu provedla a kde jsou ty dříve deklarované bezpečnostní důvody. A rovněž netušíme, zda šlo o plošné, nebo selektivní opatření. Jistě, vše by možná vyřešil jeden upřesňující dotaz do Tesly. Jenže ta žádné PR oddělení stále nemá.

Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
U Tesly je to podobné jako s Applem... sice platíte plnou cenu za produkt, ale nemáte nad ním kontrolu a faktickým vlastníkem který si může v reálném čase s produktem (a jím produkovanými daty) dělat co chce, zůstává výlučně výrobce. Uživatel/pronajímatel tohle buď akceptuje při uzavření smluvního vztahu, nebo holt musí jinam...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze