Takové nabíjecí stanice od Skupiny ČEZ nabízejí nabíjecí standardy CCS Combo, CHAdeMO a Mennekes, takže ať už přijedete s Teslou Model S, Nissanem Leaf nebo Audi e-tron, vždycky si nabijete. Situace však může být jiná u ostatních nabíjecích stanic, kdy občas máte k dispozici pouze nabíjecí standard CHAdeMO, což znamená problém skoro pro všechna auta s výjimkou těch od asijských automobilek.
Pro Teslu Model S a Model X si můžete koupit adaptér a s nabíjením mít tak problém nebudete. Prodej adaptéru pro Model 3 však Tesla spustila oficiální až nyní. Díky tomu tak můžete nabíjet prakticky kdekoli, protože vždycky budete mít na nabíjecí stanici konektor, který potřebujete. Cena činí 450 dolarů, tedy více jak 10 tisíc, což není zrovna málo.
Toto řešení ocení především majitelé Tesly, kteří žijí ve státě, kde není tolik Superchargeru, třeba jako v České republice. V tu chvíli se jistě hodí mít adaptér na CHAdeMO někde v kufru.
Tesla Model 3 – test
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |