U elektromobilů stále platí, že jednou z jejich nejnákladnějších částí je akumulátor. Ten je nejen drahý na výrobu, ale zároveň se promítá do cenovky vozu, kterou šroubuje nahoru. Většina automobilek nyní využívá smluv se třetími stranami, které pro ně baterie přímo vyrábějí. Až doposud to platilo i o společnosti Tesla, ovšem nyní to vypadá, že Tesla bude i v tomto ohledu plně soběstačná.
Tesla začátkem tohoto roku koupila společnost Maxwell Technologies, která se zaměřuje na výrobu superkapacitátorů, což naznačovalo úmysl Tesly začít produkovat vlastní baterie, díky kterým se budou její vozy nabíjet značně rychleji.
Mohlo by se zdát, že Tesla si své bateriové články nyní vyrábí sama. Ve skutečnosti je však její Gigafactory 1 sídlící v Nevadě pouze hostitelkou několika výrobních linek patřících společnosti Panasonic, která pro Teslu baterie vyrábí. Tesla si v té samé továrně bateriové články také kompletuje.
Během schůzky akcionářů Tesly konané před pár dny Elon Musk pronesl, že zavádění nových produktů je v současné době lehce omezeno navyšováním produkce baterií. „S tím, jak zvyšujeme produkci baterií na velmi vysoké tempo, musíme se dívat dále do budoucnosti a zkrátit dodavatelský řetězec. Možná se dostaneme i do těžebního byznysu, kdo ví. Třeba jen trochu. Děláme vše, co je v našich silách, abychom zajistili co nejrychlejší produkci,“ nechal se slyšet Musk. Technický ředitel Tesly J.B. Straubel k tomu dodal: „Potřebujeme velké produkční řešení bateriových článků.“
I přesto, že nikdo přímo nepotvrdil vlastní produkci baterií, web electrek.co upozorňuje na slova Drewa Baglino, technologického viceprezidenta automobilky, který řekl, že Tesla chce být v tomto hledisku pánem svého vlastního osudu.
Více však na toto téma prozrazeno nebylo. Počkat si tak musíme na Battery and Powertrain Investory Day, tedy událost, během které se budou řešit především témata týkající se baterií a technických řešení pro dodávky elektrické energie. Konání této události se odhaduje na konec tohoto roku.