Tesla Model S Plaid už na YouTube netáhne. Co s tím?

Tesla Model S Plaid už na YouTube netáhne. Co s tím?
Fotografie: Unplugged Performance
  • Youtubeři to nemají lehké, musejí v honbě za zhlédnutími zaujmout za každou cenu
  • Třeba i za cenu zásahů do Tesly Model S, k nimž by se běžný majitel neodhodlal
  • Cíle bylo dosaženo, byť překvapivě spletitou cestou

Že se na YouTube dá dobře živit, není žádným tajemstvím. Pohádkové příjmy těch nejlepších youtuberů jsou ale nejisté – stačí pokles sledovanosti a je po nich. A tak ti nejlepší z nejlepších musejí zacházet pořád dál a dál. Třeba zkusit porazit v akceleraci Teslu Model S Plaid jí samou, nebo jinými slovy ji vylepšit tak, aby zrychlovala o poznání lépe než sériová verze. A to není nic jednoduchého, protože u elektromobilu nejde jen tak čipem či větším turbem přidat pár set koní. A i kdyby to šlo, tak šílený výkon je také třeba přenést na vozovku. A to umí sériová Tesla natolik dobře, že prostor ke zlepšování prakticky neexistuje.

Youtuber Kyle Wade, který si říká BoostedBois, to ví moc dobře, protože má bohaté zkušenosti s extrémním tuningem konvenčních automobilů. Proto koupil zezadu bouranou Teslu Model S za 60 000 dolarů (1,3 milionu korun), tedy prakticky za půlku ceny. Kvůli zničené zádi koupil ještě druhou Teslu na díly a sestavil plně funkční kus. Jenže s ním se mu opakovaně nedařilo dosáhnout deklarovaných 0–96 km/h za 1,99 s. V reálném světě se to nepovedlo pod 2,31 s, a to Kyla jako honiče tisícin při dragsterových závodech nemohlo uspokojit.

Proto začal tak, jako vždy; odlehčením auta. To z výroby váží 2 152 kg. Takže jako první zmizely zbytné věci, třeba kompletní interiér či dveře, ručka rázem ukázala lepších 1 833 kg. Jenže co se nestalo, místo kýženého zrychlení se stal přesný opak; čas z 0 na 96 km/h se zhoršil na 2,35 s, i když byl vůz jistější ve vyšších rychlostech. Jenže to nebylo účelem. Přesnou příčinu neznáme ani my, ani Kyle; ten odhaduje, že odlehčení snížilo hranici přilnavosti pneumatik Michelin Pilot Sport 4S optimalizovaných pro relativně těžké hypersporty.

Takže došlo na fázi dvě a do karoserie se zakousla rozbrušovačka. A ta odstranila vše, co není nezbytné pro to, aby se udržela čtyři kola na silnici. Zmizela tedy skleněná střecha, všechna zbylá okna kromě čelního a ocelový B-sloupek. A také podélné střešní nosníky a vlastně vše, co drží vnější panely karoserie. Vzadu zbyly doslova jen podběhy. Vpředu bylo vzato na milost čelní okno, jinak byla míra slitování s původními tvary podobná. Zajímavé je, že touto cestou šlo dolů jen 86 kg, z toho plných 40 kg připadalo na skleněnou střechu. Vůz ořezaný téměř na dřeň stále vážil neuvěřitelných 1 746 kg, což svědčí o tom, jak velkým problémem je hmotnost baterie.

V této podobě by ovšem auto daleko nedojelo, a když by dojelo, tak by svého řidiče při prvním problému zabilo. Takže původní masivní výztuhy nahradil subtilní trubkový rám, uvnitř něj dvě závodní skořepinové sedačky a jen ty zcela nezbytné spínače. Celé to trvalo pouhé čtyři dni a výsledkem je něco neuvěřitelného, co se jmenuje Cyber Kart. Kyla tento pitoreskní stroj hodně baví a hlavně s ním konečně prolomil tovární údaje zrychlení, když se mu podařilo 96 km/h z klidu dosáhnout za 1,87 s. Tedy stejně rychle, jako to umí dvakrát výkonnější Rimac Nevera, který leží všem teslistům světa hodně hluboko v žaludku od doby, kdy výše zmíněnému Plaidu sebral titul nejlépe zrychlujícího produkčního auta světa.

Technické parametry Tesla Model S (2021) Plaid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 1 987 × 1 431 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon760 kW, 1 034 koní
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,6 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od2 679 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze