Celý poslední kvartál přesahovaly počty vyrobených Tesel v Číně 50 000, což odpovídá roční kapacitě 600 000 aut. I když zůstává otázkou, zda americký výrobce toto vysoké tempo udrží i po náběhu Gigafactory Berlin a případném dalším ataku čipové krize, faktem zůstává, že Gigafactory Shanghai tuto kapacitu zvládá. Jen za listopad jde podle electrek.co o meziroční nárůst 348 % a bez zajímavosti není ani fakt, že dvě pětiny produkce byly vyvezeny, ačkoliv Tesla původně prohlašovala, že čínská výroba zůstane na tamějším trhu. Jenže tou dobou její zástupci zřejmě ještě nepočítali s tak prudkým růstem poptávky i zpožděním berlínské továrny.
Šanghajská továrna se začala stavět v prosinci 2018, o rok později už chrlila první auta. Nyní je nejen největším výrobním závodem Tesly, ale také s velkým náskokem největší továrnou na elektromobily světa. Tesla rovněž již třetí kvartál udržuje produkci na úrovni milionu ročně, je tak na nejlepší cestě mezi velké světové automobilky. Aktuálně s největší pravděpodobností předstihne například Škodu Auto, těžce stiženou čipovou krizí.