Nabíjecí infrastruktura Tesly se rozrostla o nové Superchargery V3, které mají maximální výkon 250 kW. Novinkou je také to, že každý Supercharger bude mít svůj zdroj, takže odpadá dělení maximální výkonu mezi dva stojany.
Momentálně je Supercharger V3 dostupný pouze jeden, a to v Bay Area. Maximálním výkonem jde prozatím nabít pouze Tesla Model 3 – Model S a Model X musejí počkat na aktualizaci softwaru. Podle informací kolegů z electrek.co však ani po aktualizaci nepůjdou nabíjet maximálním výkonem.
Vyšší výkon znamená také větší teploty. Supercharger V3 používá kapalinou chlazený kabel. Je lehčí, pružnější a také efektivnější – má menší ztráty. V praxi dokáže Supercharger V3 Teslu Model 3 Long Range nabít za pět minut na dalších 120 kilometrů. Za hodinu tedy v teoretické rovině nabijete auto na dojezd větší než je tisíc kilometrů. Změnou projdou také Superchargery V2. Jejich výkon bude nově až 145 kW.
Rychlost nabíjení ovlivňuje také nový systém, který Tesly mají. Jednoduše řečeno Tesla pozná, když přijíždíte k Superchargeru, a zahřeje baterie na ideální teplotu pro nabíjení. Podle Tesly by tento systém měl zkrátit nabíjení až o 25 procent. Nové Superchargery pak mají nabíjení zkrátit až o 50 procent.
Už i v České republice máme Superchargery. Jeden najdete ve Vestci u Prahy a druhý kousek od Humpolce. Na podrobnosti se můžete podívat v naší mapě nabíjecích stanic.
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |