Tesla má ve statistikách velkou výhodu, že prodává jen čistě elektrická auta, takže ji netíží propad trhu se spalovacími automobily. Navíc se stále etabluje, čili impozantní meziročního růst prodejů celé značky o 139 % neznamená v absolutních číslech tolik automobilů navíc jako u jiných značek. To ovšem její úspěch nijak nesnižuje a elecktrek.co jí dokonce předpovídá, že by do konce roku 2023 mohla ovládnout německý trh i absolutně. Nakročeno k tomu rozhodně má a otevření Gigafactory Berlin, k němuž snad už v nejbližší době opravdu dojde, dále zamíchá kartami a mohlo by ke značce přivést i lokální patrioty. V Teslách „Made in Germany“ totiž bude obsažena slušná německá stopa, Tesla totiž nedávno koupila německou firmu Grohmann Engineering.
Každopádně Američané loni prodali v Německu celkem 35 262 Tesel Model 3, což znamená vítězství mezi bateriovými elektromobily. Následována je dvěma Volkswageny, z nichž první je již nevyráběný e-up! s 30 797 prodeji a ID.3 s 26 693 registracemi. Proto je také Tesla v pořadí elektrických značek až druhá, protože Volkswagen má v ohni ještě ID.4 (8. místo s 12 734 vozy, hned za sedmým Enyaqem s 13 026 záznamy), přičemž Model Y ani obě velké Tesly do výsledků výrazněji nezasáhly. Ypsilon si však letos zřejmě výrazně polepší, až berlínská Gigafactory konečně otevře brány.
A abychom uvedli do kontextu i zmíněný rekordní meziroční růst, tak první Volkswagen v celkových prodejích meziročně ztratil 6,8 %, druhý Mercedes-Benz dokonce 25,7 % a třetí BMW 7,7 %. De facto jedinou německou automobilkou, která rostla, byl Opel s meziročním příbytkem o 10,7 %. Přesto jsou úhrnné prodeje značek na prvních deseti místech (včetně šesté Škody) zatím násobně větší proti Tesle. To ovšem nemusí mít dlouhého trvání a my budeme zvědaví, jak podobná statistika bude vypadat za dva roky a kolik velkých německých, případně potažmo evropských velkých značek dostane nezvládnutý nástup elektromobility do problémů.
Ale aspoň že VW na to šel pořádně a postavil skutečné elektromobily i když se je stále učí (a tesla se stále učí stavět dobrý auta)..to ostatní šli cestou vložení elmotoru do běžných verzí a podle toho to taky dopadá...ale i to si najde kupce.