Tesla drtí německý trh už nyní. Co nastane po otevření Gigafactory Berlin?

9
Tesla drtí německý trh už nyní. Co nastane po otevření Gigafactory Berlin?
Fotografie: Tesla
  • Tesla Model 3 byla nejúspěšnějším elektromobilem v Německu za rok 2021
  • Tesla v Německu rostla tříciferným tempem v situaci, kdy ostatní ztráceli
  • Patří jí 11,2 % trhu a je druhá za Volkswagenem

Tesla má ve statistikách velkou výhodu, že prodává jen čistě elektrická auta, takže ji netíží propad trhu se spalovacími automobily. Navíc se stále etabluje, čili impozantní meziročního růst prodejů celé značky o 139 % neznamená v absolutních číslech tolik automobilů navíc jako u jiných značek. To ovšem její úspěch nijak nesnižuje a elecktrek.co jí dokonce předpovídá, že by do konce roku 2023 mohla ovládnout německý trh i absolutně. Nakročeno k tomu rozhodně má a otevření Gigafactory Berlin, k němuž snad už v nejbližší době opravdu dojde, dále zamíchá kartami a mohlo by ke značce přivést i lokální patrioty. V Teslách „Made in Germany“ totiž bude obsažena slušná německá stopa, Tesla totiž nedávno koupila německou firmu Grohmann Engineering.

Každopádně Američané loni prodali v Německu celkem 35 262 Tesel Model 3, což znamená vítězství mezi bateriovými elektromobily. Následována je dvěma Volkswageny, z nichž první je již nevyráběný e-up! s 30 797 prodeji a ID.3 s 26 693 registracemi. Proto je také Tesla v pořadí elektrických značek až druhá, protože Volkswagen má v ohni ještě ID.4 (8. místo s 12 734 vozy, hned za sedmým Enyaqem s 13 026 záznamy), přičemž Model Y ani obě velké Tesly do výsledků výrazněji nezasáhly. Ypsilon si však letos zřejmě výrazně polepší, až berlínská Gigafactory konečně otevře brány.

A abychom uvedli do kontextu i zmíněný rekordní meziroční růst, tak první Volkswagen v celkových prodejích meziročně ztratil 6,8 %, druhý Mercedes-Benz dokonce 25,7 % a třetí BMW 7,7 %. De facto jedinou německou automobilkou, která rostla, byl Opel s meziročním příbytkem o 10,7 %. Přesto jsou úhrnné prodeje značek na prvních deseti místech (včetně šesté Škody) zatím násobně větší proti Tesle. To ovšem nemusí mít dlouhého trvání a my budeme zvědaví, jak podobná statistika bude vypadat za dva roky a kolik velkých německých, případně potažmo evropských velkých značek dostane nezvládnutý nástup elektromobility do problémů.

Diskuze ke článku
Petr Strasidlo Jenik
Petr Strasidlo Jenik
Jj Tesla drtí jejich necelých 40000 v součtu proti víc jak 60000 VW to drtí jak blázen když Tesla nemá nic jinýho než baterky, kdežto VW umí dělat i auta a nebýt vysokých dotací neprodávalo by se ani z poloviny tolik baterek. A Tesla by měla po světě tak leda prd. Jenže umělá výživa co udržuje elektro na živu za každou cenu prostě jede.
Víťa Vacek
Víťa Vacek
To Německé automobilky nesmí dopusti, a zatím se jim to úspěšně daří...
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 21. 1. 15:21
Já myslím, že síla VW byla a i je právě v té diverzifikaci. Vyrábí jedno auto jako ID.3, ID.4, ID.5, Enyaq, Enyaq coupe, Q4etron, Cupra Born...jasně že každý z těch modelů si najde svýho kupce.

Ale aspoň že VW na to šel pořádně a postavil skutečné elektromobily i když se je stále učí (a tesla se stále učí stavět dobrý auta)..to ostatní šli cestou vložení elmotoru do běžných verzí a podle toho to taky dopadá...ale i to si najde kupce.
Filip Es
Filip Es
Ono to bude jednoduché. Klasické automobilky se zhroutí a s nimi navazující průmysl vyvrhne miliony nezaměstnaných a ti si nebudou kupovat žádné BEV ani ICE. Klesnou příjmy do státního rozpočtu, přestanou dotace na cokoliv. Povede to k velkým nepokojům a nakonec nebude odbyt ani pro ty Tesly Made in Germany. A pak uvidíte ten šrumec až nețáhla nedostanou své dávky....

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze