Tesla chce v Evropě vyrábět více elektromobilů. Jenže komu je prodá?

6
Tesla chce v Evropě vyrábět více elektromobilů. Jenže komu je prodá?
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Americký výrobce uvedl, že zvýší produkci ve své továrně v Německu
  • Problémem je ale pokles prodejů za prvních sedm měsíců o 44 %
  • Nové vyjádření tak vůbec nedává smysl

Tesla chce navýšit výrobu ve své německé továrně Gigafactory Berlín poté, co dosáhla „velmi dobrých prodejních výsledků“. Tato slova prohlásil ředitel závodu Andre Thierig, avšak je zde malý problém. Nové rozhodnutí přichází v době, kdy americká automobilka zaznamenala dramatický pokles prodejů, a to právě na trhu v Evropě. Od začátku letošního roku se registrace nových modelů Tesla snížily v Evropské unii o 43,5 % ve srovnání s loňským rokem. Celkem se povedlo registrovat pouze 77 446 vozidel, což uvádí Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). O to více jsou zarážející další slova Thieriga: „V současné době máme velmi dobrá prodejní čísla, a proto jsme naše výrobní plány na třetí a čtvrté čtvrtletí upravili směrem nahoru.

V Německu, jednom z největších trhů v EU, Tesla jen těžko drží krok s místní a také čínskou konkurencí. Podle dopravní agentury KBA klesly tržby automobilky za prvních sedm měsíců meziročně o 57,8 %. Až na několik výjimek se prodejní výsledky Tesly neustále propadaly, ale i tak je vidět, že značka stále věří v obrat. „Dodáváme na více než 30 trhů a rozhodně tam vidíme pozitivní trend,“ řekl Thierig agentuře DPA. Tesla přitom v Německu vyrábí pouze jeden model, kterým je typ Y. Ten býval nejprodávanějším vozem v Evropě a vlastně i na světě. Jenže to je dávná minulost a sám generální ředitel společnosti Elon Musk viní z poklesu prodejů úpravy montážních závodů, kde se začala montovat faceliftovaná verze. Otázkou je, jak velká je to pravda a zda nejde o pouhou výmluvu.

Tesla, která stále více investuje do umělé inteligence a robotiky, navíc tradičně mlčí o produkci ve svých závodech po celém světě a nenabízí údaje o celkových dodávkách pro každý model a trh. Místo toho jsou vozy Model 3 a Model Y sdruženy do jednoho celku, kdežto Model S a Cybertruck jsou sloučeny do kategorie „Ostatní“.

Diskuze ke článku
den
den
Turecko Norsko Kanada
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 19. 9. 11:15
Třeba je to v plánu díky zavedení osekané verze Y s podstatně nižší cenou. A věřím, že by to mohlo zvýšit prodeje solidně. Druhou část prodeje zařídí prodložená Tesla Y pro 6 osob. Včera jsem zrovna řídil asi 50 km nové Y, Dual Motor - je zajímavé, v kolika věcech je to povedené auto a potom to dokáží zmatlat na takových relativně drobných věcech, přišel jsem si jako testovací králík. Tři auta mě vyblikala, když jsem jel na automatická dálková světla. V podzemní garáží OC, když jel kolega kolem zaparkovaných aut, tak na středovém displeji začalo jedno zaparkované auto poskakovat a najednou vyjelo do našeho, já se normálně lekl, protože jsem koukal pouze na ten hlavní displej, jasně že to byla kravina a to auto se vůbec nehlo z místa, totální bug. Potom nás na dálnici předjíždí normální kombík, ale Tesla to ukazuje jako kamion. Jízdně nastaveno spíše sportovně než komfortně, což mně zrovna nesedlo, na mě to má příliš tuhý podvozek. Velice chválím výhled z vozu, plynulost akcelerátoru(plynu) a tužší řízení, které je přesné. Trochu horší rejd, ale problém to nebyl. Přesto mám pocit, že od roku 26 nebude jezdit tohle auto samo s tímhle HW a software(m). Tak třeba s dalším HW ver. 5, uvidíme. Ale jako celek za ty peníze je to fér. Co ještě musím zdrbnout je servis Tesly. Auto mělo poškrábané poklice, dostali jsme pak na vyžádaní nové. A co bylo víc vtipné, auto mělo zakoupenou kouly, ještě že jsme na to přišli na místě, protože tam ale žádná nebyla! Prý ji pošlou potom extra. Jinak byl lak auta, slícování na první pohled v pořádku. Jsou to drobnosti, ale není to ideální u předání auta za tu cenu.
Karel Marel
Karel Marel
Rekl bych, ze prijde se slevami. Mozna budou vyrabet ten osekany Y. Pak by to smysl davalo. Jinak tezko.
Jan Liška
Jan Liška
Naposledy upraveno: 19. 9. 11:03
Chápu. Gigafactory berlin má roční výrobní potenciál 375000 aut, a letos se povede možná 150000?. Nedivím se, že chce Elon vyrábět více. Trochu "přání otcem myšlenky". Nicméně akcie Tesly po tomto vyjádření nejspíš zase poskočily, takže vo co go...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze