Tesla chce navýšit výrobu ve své německé továrně Gigafactory Berlín poté, co dosáhla „velmi dobrých prodejních výsledků“. Tato slova prohlásil ředitel závodu Andre Thierig, avšak je zde malý problém. Nové rozhodnutí přichází v době, kdy americká automobilka zaznamenala dramatický pokles prodejů, a to právě na trhu v Evropě. Od začátku letošního roku se registrace nových modelů Tesla snížily v Evropské unii o 43,5 % ve srovnání s loňským rokem. Celkem se povedlo registrovat pouze 77 446 vozidel, což uvádí Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). O to více jsou zarážející další slova Thieriga: „V současné době máme velmi dobrá prodejní čísla, a proto jsme naše výrobní plány na třetí a čtvrté čtvrtletí upravili směrem nahoru.“
V Německu, jednom z největších trhů v EU, Tesla jen těžko drží krok s místní a také čínskou konkurencí. Podle dopravní agentury KBA klesly tržby automobilky za prvních sedm měsíců meziročně o 57,8 %. Až na několik výjimek se prodejní výsledky Tesly neustále propadaly, ale i tak je vidět, že značka stále věří v obrat. „Dodáváme na více než 30 trhů a rozhodně tam vidíme pozitivní trend,“ řekl Thierig agentuře DPA. Tesla přitom v Německu vyrábí pouze jeden model, kterým je typ Y. Ten býval nejprodávanějším vozem v Evropě a vlastně i na světě. Jenže to je dávná minulost a sám generální ředitel společnosti Elon Musk viní z poklesu prodejů úpravy montážních závodů, kde se začala montovat faceliftovaná verze. Otázkou je, jak velká je to pravda a zda nejde o pouhou výmluvu.
Tesla, která stále více investuje do umělé inteligence a robotiky, navíc tradičně mlčí o produkci ve svých závodech po celém světě a nenabízí údaje o celkových dodávkách pro každý model a trh. Místo toho jsou vozy Model 3 a Model Y sdruženy do jednoho celku, kdežto Model S a Cybertruck jsou sloučeny do kategorie „Ostatní“.

