O prodejích Volkswagenu celosvětově jsme vás již informovali, objevila se ale i další zajímavá čísla, mezi která rozhodně patří prodeje elektromobilů na klíčovém evropském trhu – v Německu.
Jak můžete vidět v grafu výše, který připravil na základě dat Spolkového úřadu pro motorová vozidla (KBA) Electric Nick ze sociální sítě X, celkové prodeje čistých elektromobilů sice ovládla už potřetí v řadě Tesla Model Y, jež dostala před pár dny dlouho očekávaný facelift, ovšem na dalších šestí místech byl domácí koncern z Wolfsburgu – konkrétně Škoda Enyaq, Volkswageny ID.4/ID.5, Volkswagen ID.3, Cupra Born, Volkswagen ID.7 a Audi Q4 e-tron. Desítku nejprodávanějších vozů pak doplňuje též domácí BMW X1, čínské MG 4 a nakonec Mercedes-Benz EQA.
Zajímavý je ale i graf, který si můžete prohlédnout níže – konkrétně jde o graf 10/18, jenž ilustruje celkové registrace nových elektromobilů na německém trhu v průběhu času. Z něj jasně vyplývá, že po konci dotací na pořízení elektromobilů se poptávka ochladila, takže se v roce 2024 celkové prodeje propadly hluboko pod úroveň let předešlých. V Německu se tak registrovalo loni celkem 380 609 nových elektromobilů, zatímco o rok dříve to bylo 524 219 a v roce 2022 pak 470 559.
Z grafu je také patrné to, že Volkswagen meziročně prodal za loňský rok o 13 187 elektromobilů méně (147 939 v roce 2023 vs. 134 752 v roce 2024), ovšem Tesla meziročně padla o dost výrazněji – z 63 685 vozů v roce 2023 na 37 574 kusů loni. Velký podíl na tom jistě má, že loni se v Německu prodalo jen 7 012 nových Modelů 3, zatímco o rok dříve to bylo více než dvakrát tolik.