S překvapivou statistikou přichází businesstimes.com.sg. Podle nově získaných dat klesly prodeje nových vozidel v Německu za měsíc září, a to navzdory tomu, že německý trh hlásí nárůst poptávky po elektrických vozidlech. Minulý měsíc bylo v Německu registrováno celkem 208 848 nových vozů, což uvedl federální dopravní úřad KBA. V přepočtu se jedná o sedmiprocentní pokles oproti stejnému měsíci v loňském roce. Naopak elektromobilů, jejichž prodej na mnohých evropských trzích začal pozvolna klesat, se v Německu za minulý měsíc prodalo celkem 34 500 kusů. To je o 8,7 procenta více než o rok dříve.
Některé názory odborníků ale hovoří o tom, že taková data nemusí hned signalizovat pozitivní obrat v prodeji elektromobilů. Uvedený prodejní nárůst byl způsoben hlavně tzv. srovnávacím efektem. Za loňské září totiž prodeje EV vozidel klesly poté, co v předchozím měsíci stejného roku skončily dlouho poskytované vládní dotace k jejich pořízení. O ně byl obrovský zájem a vše se řídilo podle ceny vozu. Čím byl dražší, tím byla větší dotace. Prodeje elektromobilů měly v roce 2024 obecně klesající trend a jsou výrazně pod tempem z předchozího roku. Důvodem ale není klesající zájem ze strany veřejnosti. Kritika je snášena hlavně na zrušení dotací a různých dalších výhodných programů, díky čemuž na nákup nového elektrického vozu má menší procento lidí.
Německý automobilový trh čelí problematickému mixu. Ten zahrnuje slabou domácí ekonomiku a špatnou spotřebitelskou náladu. Aktuální pokles prodeje nových vozidel odráží znepokojivý obraz pro širší německý automobilový sektor. Například Volkswagen – největší evropský výrobce automobilů – již minulý měsíc varoval, že by mohl poprvé ve své historii zavřít továrny v Německu, protože bojuje o snížení nákladů a zvýšení svých ziskových marží. Celkově je tak svět nových vozidel opět postižen drobným zakopnutím, které se ale může během chvíle projevit na prodejích a ziscích výrobců.
Jako druhou zprávu bych dal tu, že ID7 je třetí nejprodávanější, a to se dodávky zákazníkům teprve rozbíhají. Určitě na to má vliv jak velká baterka tak kombi.
Jako třetí je to že 6 z prvních 10ti nejprodávanějších BEV za září stojí na platformě MEB, která příští rok projde update. VW koncern tak prodal do konce září v Německu přes 91tis BEV, BMW 35 tis, MB 33 tis a pak až Tesla s necelými 30 tis BEV.
A jako čtvrtou je zmiznutí všech Číňanů z top pozic, což potěší. Vypadá to, jako by přihlásili v červnu vše co jim stálo v Bremerhavenu na haldě a plesnivělo :-). Za celý rok je to Geely 14tis a SAIC 13tis aut. Za měsíc září je to pod 200 aut :-).
Takže přeloženo z "reklamštiny", pokud mi na auto přispějí ostatní daňoví poplatnicí, tak o něj zájem mám, jinak za tržní cenu ne :-)