Facelift Tesly Model Y odhalen. Díky Číně

19
Facelift Tesly Model Y odhalen. Díky Číně
Fotografie: Tesla
  • Na oficiálním čínském webu Tesly se objevila definitivní podoba modernizovaného Modelu Y
  • Dočtete se i očekávané dodání prvních vozů, pokud „úřady dovolí“

Z webu čínské Tesly se dnes stala jedna z nejnavštěvovanějších stránek celého internetu. Tamější zastoupení automobilky totiž vystavilo nijak nezamaskované fotky modernizovaného Modelu Y ještě před jeho oficiální premiérou. A rovnou i s funkční stránkou, kde je možné vůz předobjednat, takže se dozvídáme i startovní konfigurace a jejich parametry. Můžeme tedy už tvrdit, že konečně známe podobu faceliftu Modelu Y a že se liší od modernizovaného Modelu 3 více, než mnozí čekali. Místo elegantních nízkých světlometů tak vidíme svítící moduly, zamaskované do nárazníku. Zezadu pak vidíme průběžný světelný pás, rovněž v souladu s dnešní módou, a žádné logo, na které nejsou čínští zákazníci zvědaví.

Změny v interiéru pak očekáváním odpovídají. Zmizely páčky pod volantem, přední sedadla konečně dostala odvětrávání, zadní potom elektrické sklápění. Vzadu přibyl dotykový displej s vysokým rozlišením. Bezpečnostní systémy nadále spoléhají čistě na kamery, výrobce slibuje změny na podvozku i v konstrukci, které by měly vést k tišší a plavnější jízdě. Nadále se používá gigacasting, díky němuž celá zadní polovina skeletu vzniká najednou a nikoliv svařováním z desítek malých dílů. Toto řešení, které usnadňuje výrobu a komplikuje následné opravy, se nicméně zatím nerozšířilo na další části vozu.

Počáteční nabídku, aspoň tedy v Číně (není však důvod předpokládat, že tomu v ostatních regionech bude jinak), tvoří motorizace SR RWD (standardní dojezd, zadní pohon) a LR AWD (prodloužený dojezd, pohon všech kol). Obě uvádějí stejnou nejvyšší rychlost 201 km/h, první zrychluje z klidu na stovku za 5,9 s a podle optimistické čínské normy CLTC ujede až 593 km na jedno nabití, druhá pak sprintuje za 4,3 s a zvládne podle CLTC až 719 km. Pro srovnání; stávající verze SR RWD nabízela stejné zrychlení, ovšem vyšší maximálku 217 km/h a dojezd pouze 554 km (CLTC), je tedy jasné, že výrobce pohon poměrně rozsáhle přepracoval.

Na druhou stranu je na základě údajů o dojezdu jasné, že Tesla nepoužila větší baterii. To může být pro řadu zájemců zklamáním. Před uvedením faceliftu se rozsáhle spekulovalo, že by Tesla mohla použít až 95kWh baterii a výrazně tak navýšit dojezd svého klíčového modelu, který dojezdem za konkurencí již mírně zaostává. Je však možné, že se verze s delším dojezdem objeví později, nebo bude oznámena pro Evropu.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 10. 1. 14:24
Hlavím cílem nebude delší dojezd, ale nižší cena prodávaného vozu, věřím, že dají dolů zase 50-80 tis. Kč z prodejních cen. Hlavní problém není dojezd, ale vyšší cena vozu, zejména v Číně, myšleno, aby prodali více kusů modelu Y a více tak vytížili tamní továrnu blíže ke 100% kapacity, což zase udělá další možnost sníží koncovou cenu / či zvýšit výnos z jednoho vozu.
Dini Dini
Dini Dini
Slyším až z Mladé Bolesklavi, jak tam bouchá šampaňský :-)

Na více serverech se píše, že levá páčka zůstala - blinkry tam budou - prověřte to.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Podle mě má auto nově ofuky předních kol, v tom předním nárazníku. A v zadu má asi poladěné "neviditelné křídlo". Dále má vůz asi jiný stálý poměr, redukci mezi motorem a koly, proto ona změna maximální rychlosti, odhaduji. Také díky nižší rychlosti mohli udělat pohodlnější podvozek. To prý děla hrozně moc při návrhu naladění podvozku, když nemusíte ladi podvozek až na 220 km/h, ale třeba jen na 180 km/h. Tady je pokles menší, zajisté, ale uvedl jsem to jako příklad. Protože třeba Volvo, pokud se nepletu, teď dělá auto jen do 180 km/h, má to řadu benefitů pro vývoj podvozku i bezpečnostích asistentů, které testujete a řešíte jen do 180 km/h.
Vladislav Pisa
Vladislav Pisa
Naposledy upraveno: 10. 1. 13:26
Tvl, vidim v tom jen já trochu vykradenej xpeng G6?
Akorát že g6 je pořád vlastně výrazně lepší 😁 větší dojezd, mnohem rychlejší nabíjení .... Pokud teda platí ty hodnoty 593, respektive 719 CLTC.
Obvzlast těch 719 je fail, to je by woko nakych 560 km wltp.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze