Z webu čínské Tesly se dnes stala jedna z nejnavštěvovanějších stránek celého internetu. Tamější zastoupení automobilky totiž vystavilo nijak nezamaskované fotky modernizovaného Modelu Y ještě před jeho oficiální premiérou. A rovnou i s funkční stránkou, kde je možné vůz předobjednat, takže se dozvídáme i startovní konfigurace a jejich parametry. Můžeme tedy už tvrdit, že konečně známe podobu faceliftu Modelu Y a že se liší od modernizovaného Modelu 3 více, než mnozí čekali. Místo elegantních nízkých světlometů tak vidíme svítící moduly, zamaskované do nárazníku. Zezadu pak vidíme průběžný světelný pás, rovněž v souladu s dnešní módou, a žádné logo, na které nejsou čínští zákazníci zvědaví.
Změny v interiéru pak očekáváním odpovídají. Zmizely páčky pod volantem, přední sedadla konečně dostala odvětrávání, zadní potom elektrické sklápění. Vzadu přibyl dotykový displej s vysokým rozlišením. Bezpečnostní systémy nadále spoléhají čistě na kamery, výrobce slibuje změny na podvozku i v konstrukci, které by měly vést k tišší a plavnější jízdě. Nadále se používá gigacasting, díky němuž celá zadní polovina skeletu vzniká najednou a nikoliv svařováním z desítek malých dílů. Toto řešení, které usnadňuje výrobu a komplikuje následné opravy, se nicméně zatím nerozšířilo na další části vozu.
Počáteční nabídku, aspoň tedy v Číně (není však důvod předpokládat, že tomu v ostatních regionech bude jinak), tvoří motorizace SR RWD (standardní dojezd, zadní pohon) a LR AWD (prodloužený dojezd, pohon všech kol). Obě uvádějí stejnou nejvyšší rychlost 201 km/h, první zrychluje z klidu na stovku za 5,9 s a podle optimistické čínské normy CLTC ujede až 593 km na jedno nabití, druhá pak sprintuje za 4,3 s a zvládne podle CLTC až 719 km. Pro srovnání; stávající verze SR RWD nabízela stejné zrychlení, ovšem vyšší maximálku 217 km/h a dojezd pouze 554 km (CLTC), je tedy jasné, že výrobce pohon poměrně rozsáhle přepracoval.
Na druhou stranu je na základě údajů o dojezdu jasné, že Tesla nepoužila větší baterii. To může být pro řadu zájemců zklamáním. Před uvedením faceliftu se rozsáhle spekulovalo, že by Tesla mohla použít až 95kWh baterii a výrazně tak navýšit dojezd svého klíčového modelu, který dojezdem za konkurencí již mírně zaostává. Je však možné, že se verze s delším dojezdem objeví později, nebo bude oznámena pro Evropu.
Na více serverech se píše, že levá páčka zůstala - blinkry tam budou - prověřte to.
Akorát že g6 je pořád vlastně výrazně lepší 😁 větší dojezd, mnohem rychlejší nabíjení .... Pokud teda platí ty hodnoty 593, respektive 719 CLTC.
Obvzlast těch 719 je fail, to je by woko nakych 560 km wltp.