Koncern Volkswagen v tiskové zprávě odprezentoval, jak se mu vedlo v uplynulém roce. A rovnou můžeme prozradit, že ve Wolfsburgu nemůže panovat moc velká spokojenost. Celosvětově za loňský rok totiž koncern prodal 9 milionů vozů, což značí meziročně pokles o 2,3 procenta. Asi příliš nepřekvapí, že jedním z hlavních důvodů je klesající poptávka po vozech Volkswagen v Číně (-10 procent).
„V náročném tržním prostředí jsme v roce 2024 dodali celkem 9 milionů vozidel. Na naší cestě stát se lídrem v automobilové technologii jsme představili více než 30 nových modelů s mnoha inovacemi – včetně mnoha plně elektrických vozidel. V segmentu čistě elektrických vozidel je koncern Volkswagen zdaleka lídrem na evropském trhu. Na to jsme hrdí a zároveň nás to povzbuzuje. V letošním roce pokračujeme v důsledné obnově našich portfolií a přinášíme na silnice dalších 30 nových modelů pro naše zákazníky napříč všemi značkami,“ uvedl šéf koncernu Oliver Blume.
Klesly však i dodávky čistě elektrických vozů – oproti roku 2023 o 3,4 procenta (744 800 elektromobilů v roce 2024 vs. 771 100 v roce 2023). Stejně jako u Mercedesu, i pro Wolfsburg ale rostly prodeje plug-in hybridů, meziročně konkrétně o 5 procent na 270 tisíc prodaných vozidel v roce 2024.
„Skupina Volkswagen prokázala ve čtvrtém čtvrtletí silný výkon v dodávkách a navzdory náročným podmínkám dosáhla s 2,5 miliony vozů vysoké úrovně předchozího roku. V Evropě a také v Severní a Jižní Americe jsme byli schopni od října do prosince navýšit dodávky, v některých případech výrazně. V Číně je situace nadále charakterizována zuřivou cenovou válkou. Naše strategické přeskupení a důsledná optimalizace portfolia ale začínají přinášet ovoce, což má za následek, že jsme se v posledním čtvrtletí opět přiblížili objemu z předchozího roku v Číně. Navzdory vysoce konkurenčnímu tržnímu prostředí a četným modelovým změnám jsou naše globální dodávky za celý rok téměř na stejné úrovni jako v předchozím roce, s mírným poklesem kolem dvou procent, což je solidní. S našimi novými vozidly jsme vytvořili dobrý výchozí bod pro letošní rok,“ dodává Marco Schubert odpovědný za prodeje.
Pokud se podíváme na Škodu Auto, která nás zajímá nejvíce, můžeme konstatovat, že značka loni rostla, když navýšila celkové prodeje na 926 600 vozidel (+6,9 procenta). Enyaq se navíc stal čtvrtým nejprodávanějším vozem skupiny. Nedařilo se naopak Audi (-11,8 procenta) a Bentley (-21,5 procenta), osobní vozy Volkswagen pak šly dolů o 1,4 procenta.
Naopak kdyby Škodovka nabídla v ČR Kusaq, totálně ji za to všichni strhají-já ho viděl a už to stačilo. Renault Thalia hadra
Vždyť tam VW prodává ty auta za polovic co tady.